http___www.radaבמהלך מפתיע מאד, ראדא, חברה ישראלית קטנה, סיימה במובן מסוים את הדומיננטיות המוחלטת של אלתא, חברת בת של התעשייה האווירית, בתחום המכ”מ. אלתא היא אחת החברות המובילות בתחום המכ”מ בעולם, אך ראדא זיהתה נישה והשתמשה בה כדי לחדור לשוק.

ראדא זיהתה צורך מבצעי מערכות מכ”מ טקטיות הנעות “עם הכוח”, ופיתחה מספר גרסאות של המוצר. החברה מציעה את המכ”מים הטקטיים שלה בישראל ובחו”ל לביצוע משימות אשר עד כה בוצעו בלעדית ע”י חיישנים אלקארו-אופטיים. בנוסף, המערכות הטקטיות החדשות המתקדמות ביותר ישרתו גם יישומים רבים בתחום הגנת המולדת.

מערכות מכ”מ טקטיות מתקדמות מאד שפותחו על ידי ראדא בישראל ישרתו משימות רבות של הגנת המולדת.

ראדא מציעה מכ”מי AESA רב-משימתיים מתקדמים בטכנולוגיית פולסי דופלר, המוגדרים בתוכנה ויכולים למלא משימות מבצעיות רבות ולאפשר הגנה מתקדמת על כוחות וגבולות. המכ”מים הטקטיים והניידים של ראדא תוכננו במיוחד כדי להתמודד עם כל סוגי האש העויינת ולספק את הלוחם במידע חיוני בזמן-אמת.

משפחת מכ”מי CHR (Compact Hemispheric RADAR)

מערכות CHR  של ראדא מתוכננות לשימוש ברכבי לחימה ויישומי הגנה קצרי טווח. המשפחה כוללת את חיישן המכ”מ RPS-10 למערכות הגנה פעילה (APS) ואת
 RPS-15, מערכת מכ”מ לניהול אש עוינת לרכבים קרביים.

חיישני המכ”מ מסוג RPS-10 למערכות הגנה פעילה (APS) מגלות את כל סוגי האיומים הרלוונטיים שעשויים להיירות לעבר כלי רכב קרביים – כולל RPG, ATGM, ו-Projectiles, ומספקים הגנה חצי כדורית של 360 מעלות. המערכת מספקת מידע על איומים ל-APS, ומאפשרת לה לנטרל את האיומים.

RPS-15, המערכת המקיפה לניהול אש עוינת לכלי רכב קרביים מגלה, עוקבת, מסווגת וממקמת איומים ישירים ומוגבהים היורים בכלי הרכב הקרביים – ומאפשרת לכוח הנייד להשלים בהצלחה את משימתו כשהוא פועל בסביבה עוינת.

 

ייקח עוד קצת זמן לראות אם צבאות וקציני הגנת המולדת יבחרו מכ”מים קטנים אלו למשימותיהם. דבר אחד בטוח – המכ”מים הטקטיים החדשים יתנו ליחידות המיוחדות כמה יתרונות שלא היו להם עם החיישנים שבשימוש כיום.