אגדות אינן מתות, הן פשוט ממשיכות להתפתח הלאה

אגדות אינן מתות, הן פשוט ממשיכות להתפתח הלאה

IWI UZI PRO Pistol_5610זהו כנראה הנשק הידוע ביותר בעולם. צבאות, יחידות מיוחדות וגנגסטרים – כולם בחרו את העוזי – תת-מכונת הירייה הישראלית – כנשק המועדף עליהם, וזאת מהרבה סיבות טובות. נשק מפורסם ואיקוני זה, אשר פותח על ידי העשייה הצבאית הישראלית (תע”ש) לפני יותר מ-50 שנה, עם שכלולים ושדרוגים מתמידים, נמכר ברחבי העולם במיליוני יחידות. עד לפני כמה שנים, כלי נשק אגדתיים אלו יוצרו על ידי תע”ש, עד שחטיבת כלי הנשק הקלים נרכשה על ידי תעשיות נשק ישראליות (IWI) הממשיכה בפיתוח גרסאות חדשות של העוזי.

כאשר מטפלים בעוזי מבחינים מייד במבנה הקשיח עם אפס פשרות פונקציונאליות בסיפוק צרכי האסתטיקה.

גרסה מעניינת מאד של העוזי הוא אקדח המיקרו-עוזי, אשר פותח על ידי IWI כמענה לדרישת הלקוחות.

אקדח המיקרו-עוזי החדשני מתהדר בהתקן אחיזת אקדח העשוי חומר פולימרי מתקדם המשתמש בכפתור שחרור משולב להחלפה מהירה ונוחה של מחסניות.

ידית הדריכה המותקנת מהצד מאפשרת התקנת מסילת פיקטיני באורך מלא בראש התקן הקליטה, בעוד מסילת פיקטיני קצרה מותקנת מתחת לקנה עבור אביזרים נוספים. אקדח UZI PRO כולל בית עבור קליבר 9mm Luger Parabellum הנפוץ, ומתאפיין בתכן blowback לפעולה עם בריח נעול. מתכנני כלי נשק זה הבינו גם כי בטיחות ושירותיות חשובים לא פחות מהתפקוד. לאקדח UZI PRO שלושה מנגנוני בטיחות: בטיחות ידנית קונבנציונאלית, פין חסימת ירייה ובטיחות אחיזה מוכחת המחייבת לחיצה מלאה לפני שהנשק נדרך או יורה. התחזוקה קלה ביותר ואינה מחייבת כלים מיוחדים עבור פירוק מהיר ונוח של הנשק בשטח.

אין ספק שכלי נשק זה יהפוך ל”להיט” בקרב יחידות שהסתרה חיונית עבור פעילותן.

.

.

egoziאריה אגוזי, עורך ראשי, i-HLS