כיצד החלו הבדיקות הביטחוניות

כיצד החלו הבדיקות הביטחוניות

12901291_sלבסיסי נתונים ביומטריים אופוזיציה רבה בישראל, אבל האמת היא שבסיסים אלה יכולים להקל על החיים של הנוסעים לארה”ב. היום, המשרד לביטחון המולדת האמריקאי (DHS) מחייב את כל חברות התעופה הטסות לארה”ב ממדינות זרות, לספק לו מידע מוקדם אודות הנוסעים לפני עזיבתם את מדינת המוצא. נוסעים בעלי מידע ביומטרי במערכת מקבלים בתמורה תהליך מזורז בכניסה לארה”ב, ולא עוברים  בדיקות בטחוניות קפדניות, חוזרות ונשנות.

לאחר אירועי ה-9.11 , האיומים המתפתחים, העזרה והתמיכה של הקונגרס, המשרד להגנת המולדת התאים את עצמו במידה ניכרת לשיפור היכולת לזהות איומים במערכת רבה שכבתית, מבוססת סיכונים.

כיום כמעט 51,000 קציני תחבורה ובטחון (TSOs), פקחי אבטחת תחבורה, וקציני איתור התנהגות, משרתים בקו החזית של יותר מ- 450 שדות תעופה בארה”ב. לפני ה-9/11, דרישות האבטחה הפדראליות למטען היו מוגבלות מאוד.

לעומת זאת, היום מתבצעת בדיקה של כלל המטען המועלה למטוס. המזוודות ותיקי היד נבדקים, ומנהל הבטיחות בתחבורה (TSA) מפתח מערכות מודיעין נגדי בכדי לשפר את שכבות האבטחה המרובות הקיימות בנושא שדות תעופה ומטוסים.

מאז החלה היוזמה לתהליך בדיקה מזורז באוקטובר 2011, יותר משני מיליון נוסעים עברו אותה.

השירות זמין כיום ב- 18 נמלי תעופה עבור הנוסע המתמיד, ובהשתתפות חברות תעופה וחברי תוכניות Traveler Trusted CBP של יונייטד איירליינס,  יו.אס. איירווייס, אמריקן איירליינס, חברת התעופה של אלסקה ודלתא איירליינס.