גבול מקסיקו – ארה”ב: פוטנציאל עסקי לחברות הישראליות

גבול מקסיקו – ארה”ב: פוטנציאל עסקי לחברות הישראליות

10281408_sהביקורת על החיישנים הפרוסים לאורך גבול ארה”ב עם מכסיקו עשויה לפתוח הזדמנויות עסקיות חדשות לחברות ישראליות. אחד ממרכיבי האבטחה העיקריים לאורך גבול ארה”ב- מכסיקו היא מערכת של 12,000 חיישנים קרקעיים מזדקנים. חיישנים אלו אינם מסוגלים להבחין בין בן אדם המנסה לחצות את הגבול לבין פרה רועה באחו או עדר חזירי בר החיים באזור לאורך ה-Rio Grande.

לפי אתר האינטרנט HLS News Wire, מחלקת ביטחון המולדת של ארה”ב (DHS) הוציאה עד כה מיליארדים בניסיון למצוא טכנולוגיה שתאבטח את הגבול בצורה טובה יותר.

השאלה המועלית כיום בארה”ב היא למה DHS לא התאימה מערכת מוכחת של חיישני קרקע מתוחכמים, כמו אלו שצבא ארה”ב פרס בהצלחה בעיראק ואפגניסטן.

חיישני גבול חדשים לא הופיעו עד שנת 2004. ב-2005 דו”ח של GAO תיעד את העובדה ש-12,000 החיישנים הישנים לאורך הגבול הצליחו לזהות בני אדם ב-4% מהמקרים, 34% מהזמן החיישנים דיווחו על אזעקות שווא, ולא נקבע מה היו המקורות  של 62% מאזעקות החיישנים.

חברות ישראליות פיתחו מגוון חיישנים הפרוסים לאורך גבולות המדינה ועשויים כעת לעורר עניין בארה”ב. זאת – במקרה שהתקציב יאפשר הצטיידות בחיישנים חדשים.

Picture1