מערכות אבטחה היקפית ואבטחת גבול

מערכות אבטחה היקפית ואבטחת גבול

13694088_sרד-בינת, חברה ישראלית, מספקת פתרונות מקיפים למערכות הגנה היקפיות ואבטחת גבולות. “מגוון הפתרונות הרחב שלנו מספק גמישות כדי להתאים למערך של חיישנים חדשים וציוד תקשורת”, אומר עודד ראור, מנהל פיתוח עסקי גלובלי של קבוצת רד-בינת.

פתרונות מתקדמים אלה הם ניידים ומהירי פריסה עם יכולת תקשורתית נטולת פגמים התומכת בתמונת פעולה כוללת. מספר לקוחות בחרו ברד-בינת כספק מוביל של פתרונות הגנת גבול שונים.

ראור מסביר כי התהליך של הגנה על גבול מתחיל באיום מבוסס סיכונים והערכת פגיעות. “ע”י שימוש במידע עיצובי, בניית תרחישים שונים של איום וסקירת האתר, אנו מסוגלים לקבוע את הדרך הטובה ביותר ליישם את המשאבים הזמינים על מנת לייצר את רמת ההגנה הגבוהה ביותר.

בינת, כתוצאה מכך, יכולה לעבוד עם בעלי עניין ליצירת קונספט משולב של פעולות, ולמקסום הערך של טכנולוגיות זיהוי איומים לאופרציות גבול קיימות, מערכות אבטחה ומשאבי כוח אדם. השלב הבא הוא להציג ללקוח פתרון תפעולי וטכנולוגי עקבי עם כמה חלופות והמלצת תעדוף ברמה לאומית וברמות אזוריות ייחודיות.

ראור ממשיך לדבר על כמה מהטכנולוגיות בהן הם משתמשים. אחת מהן היא כבל חיישן רעידות פאסיבי, שתוכנן במיוחד עבור התקנה חיצונית על סוגים שונים של מחסומים היקפיים. חיישן הרעידות מציע פתרון לגילוי פריצה דרך ניתוח של תנודות אופייניות, שנגרמו על ידי ניסיון פריצה. המערכת יכולה לזהות תנועה הנגרמת על ידי ניסיון לעבור את הגדר, ומתעלמת מאותות הנגרמים על ידי תנאי מזג אוויר, וכך מונעת אזעקות הגורמות למטרד מיותר. אזעקות אמיתיות מועברות מיד למרכז הפיקוד ובקרה של מערכת ה-GIS.

טכנולוגיה נוספת כרוכה בשימוש במגדלים הנמצאים בקרבת הגבול. המגדלים מצוידים במכ”מ קרקעי ומצלמות מעקב ארוכות טווח, ומחוברים למרכז פיקוד ובקרה באמצעות רשת סיבים אופטית.

בינה מנצלת מכ”מים מבוססי קרקע לסריקת 360 מהירה ורציפה, לגילוי תנועה כמעט בכל תנאי מזג אוויר, בתוך ומחוץ למתחם, 24 שעות ביממה. המערכת, בעקבות התראה באמצעות מצלמת יום/לילה, מצביעה אוטומטית על הפולש, תוך שניות ספורות. למפעיל וצוות התגובה יש את מה שצריך – מספר הפולשים, מיקום מדויק, כיוון הנסיעה וזיהוי חזותי – לתגובה בטוחה ויעילה.

תמונות איור באדיבותה של יחידת דובר צה”ל