הגנה על הבית הרחק מהבית – שיתוף הפעולה הבינלאומי

הגנה על הבית הרחק מהבית – שיתוף הפעולה הבינלאומי

13660605_sישראל תגביר את שיתוף הפעולה בין שירותי הביטחון שלה ושירותי הביטחון של מדינות אחרות כדי לסכל פיגועי טרור על אדמתם. “ביטחון הבית” הורחב בעקבות החקירה של הפיגוע בבולגרייה בשנה שעברה.

אחרי חודשים של ספקולציות, אישרה סוף סוף ממשלת בולגרייה כי חיזבאללה עומד מאחורי הפיגוע בבורגס ביולי אשתקד, בו נהרגו שישה אנשים, מהם חמישה ישראלים.

שלושה אנשים היו מעורבים בהתקפה, שניים מהם נשאו דרכונים אוסטרלים וקנדים.

“הגענו למסקנה כי שניים מהטרוריסטים היו חברים בזרוע הצבאית של חיזבאללה”, אמר מקור בולגרי. “יש נתונים המראים את הקשר בין חיזבאללה לשני החשודים במימון הפעולה”.

ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, שיבח את הממצאים והודה לממשלת בולגרייה על חקירתה. ישראל גם האשימה את איראן בסיוע לניהול ההתקפה. “חיזבאללה ופטרוניו האיראניים מנהלים קמפיין עולמי של טרור המשתרע על פני ארצות ויבשות”, אמר נתניהו.

הוא הוסיף: “הפיגוע בבורגס היה רק ​​אחד מסדרה של פעולות טרור אחרונות נגד אזרחים בתאילנד, קניה, טורקיה, הודו, אזרבייג’אן, קפריסין וגאורגיה. כל זה קורה במקביל לתמיכה הקטלנית שניתנה על ידי חיזבאללה ואיראן למשטר אסד הרצחני בסוריה.

“הפיגוע בבורגס היה התקפה על אדמת אירופה נגד מדינת חברה באיחוד האירופי. אנו מקווים כי האירופים יסיקו מסקנות באשר לאופי האמיתי של חיזבאללה”.