AIR_UAV_Hermes_450_Overland_lg[1]AEL Sistemas, חברת הבת הברזילאית של אלביט מערכות ו- Embraer Defesa e Segurança S חתמו על הסכם לכניסת  brasDivisãoAérea e Naval S.A כבעל מניות ב-HarpiaSistemas SA, במטרה לשתף פעולה בייצור כטב”מים ומערכות אוויר בלתי מאוישות בברזיל.

על פי ההסכם, Avibras תחזיק נתח של 9% ממחזיקי המניות בחברת Harpia.

AEL כעת הינה בעלת 40% מהמניות של Harpia, מה שמותיר  את Embraer Defesa כבעל המניות העיקרי, עם 51% מהמניות.

ההסכם שנחתם בין השלוש החברות קובע כי פרויקט  Avibras Falcão UAS ייכלל בפורטפוליו של Harpia, לחיזוק האספקט הלאומי של השותפות. FALCAO מפותח על ידי Avibras לשימוש ע”י הכוחות המזוינים הברזילאיים, ונועד לבצע משימות מודיעין, זיהוי מטרות, תמיכה לכיוון ירי, הערכת נזקים ומעקב יבשתי וימי.

“הכניסה של Avibras מגדילה את ההשתתפות הלאומית ב-Harpia, שעכשיו עומדת בכל הדרישות כדי להיות חברת הגנה אסטרטגית”, אמר לואיס קרלוס אגויאר, נשיא Embraer Defesa ויו”ר דירקטוריון Harpia. “בנוסף, Harpia תשודרג באמצעות היכולת הטכנית של Avibras”.

“הסינרגיה של מומחיות טכנית ותעשייתית משלושת שותפי Harpia, בנוסף לסטנדרטים טכנולוגיים גבוהים של פרויקט FALCAO, תביא לכטב”מ בעל יכולת תחרותית גבוהה בשוק הברזילאי והעולמי”, אמר סמי הסואני, נשיא Avibras.

“Avibras מביאה ל-Harpia את הידע הטוב ביותר לכטב”מים שפותחו באופן עצמאי בברזיל, מה שהופך את Harpia, שכבר נהנית מהיכולות הנרחבות של Embraer Defesa וAEL, לחברה עם כל המרכיבים הדרושים להצלחה בפיתוח כטב”מ הדור האחרון העונה על הצרכים של המדינה שלנו”, אמר שלמה ארז, מנכ”ל AEL.