רכב אמפיבי חדש – הראשון מסוגו בהנעה היברידית

רכב אמפיבי חדש – הראשון מסוגו בהנעה היברידית

amphibious vehicle

This post is also available in: enEnglish (אנגלית)

דגם אבטיפוס של ה-Storm, רכב קרב רב-תכליתי, נחשף על ידי החברה האוקראינית Highland Systems. הרכב הרב-תכליתי המשוריין מבוסס על מערכת הנעה היברידית ובעל יכולת אמפיבית. בהמשך אמורה להצטרף גרסה עם יכולת תת-מימית.
אמנם קדמו לכלי זה כלים אמפיביים אחרים (BT-3F הרוסי ו-AAV-7 האמריקאי) אך זהו הדגם הראשון בעל הנעה היברידית-חשמלית, המקנה לו טווח פעולה של 18-36 שעות במצב היברידי עם סיוע של מנוע דיזל, ויכולת פעולה של 1.5-3.5 שעות בכוח המצבר בלבד, בהתאם למהירות.
הרכב הוורסטילי מכיל שישה מושבים, ומשקלו כ-8000 ק"ג. הודות להנעה היברידית של 2500 כ"ס, הרכב מהווה שחקן מהיר יחסית לקטגוריה שלו. מהירותו המירבית ביבשה היא 140 קמ"ש והוא מסוגל להגיע ל30 קמ"ש במים, פי שנים או שלושה מהר יותר בהשוואה למתחרים הגדולים. כעת הוא מסוגל להתמודד עם גלים בגובה עד 1.5 מ'.
עם מרווח גחון של 50 ס"מ וזחלי גומי עמידים, הרכב מסוגל לטפס מדרגות בגובה 1.5 מ' או לעבור תעלה ברוחב 2 מ'. הזחלים מודולרים, כך שניתן להחליף חלקים במקום להחליף את כל המכלול, מה שמוזיל את תפעול הרכב כמעט ב-70% בהשוואה לדגמים אחרים, לטענת החברה.
השריון מספק מיגון בליסטי, מיגון מפני מוקשים ומטעני צד עד לרמת STANAG 1 או 2, וניתן לשנות את התצורה שלו לתפעול מלא מרחוק, מה שמאפשר ביצוע משימות בלתי מאושיות ואף אוטונומיות, כך מדווח newatlas.com.
לפי החברה, הניסוי והפיתוח יכללו גרסה תת-מימית שתהיה מסוגלת לצלול מתחת לפני המים, וגרסה גלגלית, וכן אינטגרציה וניסוי של מודולי קרב סטנדרטיים.