מערך ההגנה האווירית האמריקאי הגיע לציון דרך חשוב

מערך ההגנה האווירית האמריקאי הגיע לציון דרך חשוב

ballistic missiles

This post is also available in: enEnglish (אנגלית)

בואינג והצוות של מערך ההגנה האמריקאית מפני טילים GMD שדרגו את יכולות ההגנה לטווח ארוך של ארה"ב, עוד לפני לוח זמנים המתוכנן, עם הקמתו של המיירט ה-44. על פי בואינג, הצבתו של המיירט במבנה התת-קרקעי שלו בא במענה לדרישה של מחלקת ההגנה להגדלת המלאי עד להיקף של 44 מיירטים עד סוף השנה.

המיירט מאופיין בתכונות שהודגמו במבחני יירוט מוצלחים של טילים בליסטיים ביניבשתיים מוקדם יותר השנה. "איום הטילים הבליסטיים שהשותפים שלנו מגנים מפניו על המדינה מצריך כוננות סביב השעון", אמר נורם טיו, סגן נשיא בואינג וראש תכנית GMD. "כמי שבונים את המערכת במשך כמעט שני עשורים, בואינג ממשיכה להעניק את המומחיות שלה באמצעות בחינה וניסוי בפתרונות מתקדמים עבור המשימה החיונית הזו".

המיירט נועד לשגר ולהשמיד מטרות בליסטיות אחרי שאיתר וגילה מידע מחיישנים מבוססי יבשה, ים וחלל. המערכת כוללת יכולות פיקוד ושליטה, מערכי תקשורת ורשת סיביים אופטיים לתקשורת שמתממשקת עם מכ"מים להגנת טילים.

ממשל טראמפ שואף כעת ל-20 משגרים נוספים למרות שיעור ההצלחה המוטל בספק של המערכת. נשיא ארה"ב הרעיף שבחים על יעילות המערכת בחודש שעבר, כשטען שהיא תוכל "להוריד טיל מהאוויר ב-97% מהזמן". זו נראית כמו הצהרה מוגזמת לאור העובדה כי מאז שהמערכת החלה לפעול ב-1999, היא השיגה אחוזי הצלחה של כ-56%, למרות שהניסויים והבדיקות התקיימו בתנאי מזג אוויר טובים.

בנוסף, ממשל טראמפ ביקש מהקונגרס להעביר 4 מיליארד דולר נוספים לתכנית להגנה מפני טילים, כולל הפריסה של 20 המיירטים הנוספים.