הקרנת אנרגיה סולארית מהחלל

הקרנת אנרגיה סולארית מהחלל

solar space energy

This post is also available in: enEnglish (אנגלית)

המעבדה למחקר של חיל האוויר האמריקאי (Air Force Research Laboratory – AFRL) הביעו עניין לאחרונה בפיתוח מערכת שתאגור אנרגיה סולארית בחלל ותקרין אותה חזרה לכדור הארץ במידת הצורך. לווינים בחלל יאגרו אנרגיה סולארית, שם האנרגיה תומר לתדרי רדיו כך שיהיה אפשר להקרין את האנרגיה למקומות נידחים שבהם פועל חיל האוויר האמריקאי. 

לפי Stripes.com, הרעיון לאגור אנרגיה סולארית בחלל לשימוש על כדור הארץ קיים כבר משנות ה-60. אך הטכנולוגיה להפוך את התהליך הזה לחסכוני ויעיל לא היתה קיימת עד לאחרונה.

ה-AFRL בשיתוף פעולה עם Northrop Grumman בתהליכים לפתח טכנולוגיה זו בצורה שהיא תהיה יעילה וחסכונית. ביחד, שני הארגונים במאמצים לפתח את פרויקט החקר בשווי 100 מיליון דולר לאנרגיה סולארית מהחלל (Space Solar Power Incremental Demonstration and Research Project – SSPIDR). 

בכירים צבאיים הודיעו שהפרויקט "נוצר מהדרישה הצבאית לספק אנרגיה לחיילים שבמצבים מוגבלים." היום, חיילים תלויים בהובלות מסוכנות של דלק לצריכת האנרגיה שלהם כשהם באזורים נידחים ולפעמים מסוכנים. היכולת להקרין אנרגיה מהחלל תבטל את הצורך במשלוחים מסוכנים של דלק, ובתמורה תגביר לחיילים את רמת הבטיחות.

הטכנולוגיה ככל הנראה תהיה רשת של לווינים בחלל בעלי פאנלים סולאריים בגודל כ-10,000 מטרים מרובעים. הלווינים יאספו ויאגרו אנרגיה סולארית ויקרינו אותה לכדור הארץ בכל מקום ובכל רגע שהצבא יצטרך.

מספר מודלים לטכנולוגיה מפותחים כעת כדי להקים את התשתיות לאב טיפוס גדול יותר. ה-AFRL לא יהיה אחראי להרכב האב טיפוס הסופי, ככל הנראה המעבדה למחקר תעדיף לתת את האחריות הזאת לחברה בעלת ותק וניסיון בתחום.

בנוסף, הטכנולוגיה תסייע ליישומים שאינם צבאיים, כך שהיא תאפשר לאזורים נידחים בעולם גישה לאנרגיה בכל רגע נתון. הטכנולוגיה מסוגלת לעבוד גם כשחשוך, לכן מערכת כזו יכולה להיות מאוד מועילה במקרי אסון.