טכנולוגיה חדשה מאפשרת לאתר חבלה פיזית בעזרת אותות WiFi

טכנולוגיה חדשה מאפשרת לאתר חבלה פיזית בעזרת אותות WiFi

This post is also available in: enEnglish (אנגלית)

האינטרנט של הדברים הופך במהירות להיות מציאות יומיומית, כאשר כחצי מהחברות הגדולות בשוק צפויות להתחיל להשתמש בפתרונות האינטרנט של הדברים עד סוף שנת 2016. התחום הגדל מציע יתרונות רבים, אך גם טומן בחובו סיכונים רבים. רובו של המחקר נעשה על מנת לשפר את האבטחה הדיגיטלית של התקנים אלו, ולמנוע ולהגן מפני ניסיונות פריצה.

הצפנה חזקה יכולה וצריכה להיות מוטמעת בכל הרבדים של התקני אינטרנט של הדברים. פרקטיקות אבטחה טובות יותר מוכרחות להיות משולבות בכל שלבי הפיתוח, לפני שהמערכות הופעות לגדולות מדי, אז קשה מדי לאבטח אותן כראוי. כל זה אולי נכון, אבל נוטים להתעלם מאספקט האבטחה באינטרנט של הדברים במימד הפיזי.

חוקרים מבית הספר למיחשוב ותקשורת באוניברסיטת לנקסטר באנגליה מנסים להתמודד בדיוק עם הבעיה הזו. הם פיתחו שיטה לניתוח אותות וויי-פיי (WiFi) לאיתור ניסיונות חבלה בהתקנים. השיטה עושה שימוש במספר מקלטים על מנת לאתר התערבויות עם התקנים ושינויי תבניות בסיגנל האלחוטי – דרך הידועה כ- Channel State Information.

מצלמת אבטחה, למשל, יכולה להיות מוצפנת ומאובטחת ברמת התקשורת שלה, אך מה שתוקף צריך לעשות על מנת לעקוף אותה הוא להסיט אותה מאזור המיקוד המיועד. אבטחה מבוססת תוכנה לא תצליח לאתר הפרעה מסוג זה, אך אותה מצלמה תאבד את השמישות שלה לכל דבר ועניין.

השיטה, אשר מפורטת במחקר אשר נקרא "Using Channel State Information for Tamper Detection in the Internet of Things" תאפשר הגנה חיונית כנגד מתקפה מסוג זה. יותר מכך, האלגוריתם אשר פותח על ידי צוות המחקר יכול להבחין בין ניסיונות חבלה ישירים ובין הפרעות סביבתיות טבעיות דוגמת אדם שעובר ומפריע לסיגנל האינטרנט אלחוטי.

"מספר גדול של מערכות אינטרנט של הדברים עושות שימוש באינטרנט אלחוטי ורבות מהן דורשות רמה גבוהה של אבטחה. השיטה הזו נותנת לנו דרך חדשה להעניק שכבה נוספת של הגנה למערכות התקשורת שלנו. היות ואנחנו משתמשים במערכות הללו בסביבת תשתיות קריטיות חשובות, ההגנה הנוספת הזו היא חיונית," אמר ד"ר עוץ רואדיג, אחד ממחברי המחקר.