אוקראינה רכשה כטב"מים מטורקיה

אוקראינה רכשה כטב"מים מטורקיה

ukraine TB2

This post is also available in: enEnglish (אנגלית)

חברה לייצור כטב"מים הודיעה לאחרונה שהיא מכרה את המשלוח השני שלה של כטב"מים חמושים. החברה הטורקית, Baykar, מכרה לחיל האוויר האוקראיני את כטב"מ ה-Bayraktar TB2.

בכירים אוקראיניים הודיעו שהכטב"מים עברו בהצלחה רצף מבחנים וניסויים בבסיס האוקראיני, סטרארוקוסטיאנטיניב. במבחנים בחנו את יכולות הכטב"מ, כגון גובה ומהירות מקסימלית, מערכות הנעה ופונקציות אחרות של הכלי.

בכירים בחיל האוויר האוקראיני הודיעו שהכטב"מים החדשים יתמכו בכוחות אוקראינים באמצעות הכוונה ארטילרית, ביצוע משימות סיור "וביצוע משימות מיוחדות בעזרת חימוש מדויק".

בינואר 2019 האוקראינים הזמינו ששה כטב"מי TB2 מהחברה הטורקית שנמצאת בבעלות פרטית. זוהי הפעם השנייה ש-Baykar מכרו את כטב"מ ה-TB2 למדינה אחרת. המכירה הראשונה הייתה לקטאר במרץ 2018, כפי שמדווחים Quwa.org.

ה-TB2 מסוגל להגיע לגובה מקסימלי של 24,000 רגל ומהירות שיוט של 70 קשר. טווח התקשורות של הכטב"מ הוא 150 קילומטרים והכלי הבלתי מאוייש מסוגל להישאר באוויר למשך 24 שעות תוך כדי נשיאת מטע"דים ששוקלים עד 55 קילוגרם.

בנוסף, החברה הטורקית עובדת לפתח כטב"מ דו מנועי גדול יותר מה-TB2. ל-Akinci יש משקל המראה מקסימלי של 4.5 טון ויהיה מסוגל לשאת מטע"דים חיצוניים ששוקלים עד 900 קילוגרם ומטע"דים פנימיים ששוקלים עד 450 קילוגרם.

משך הטיסה הצפוי של ה-Akinci יהיה 24 שעות והגובה המקסימלי – 40,000 רגל.