הכביש החכם ביותר בעולם כבר בשלבי תכנון

הכביש החכם ביותר בעולם כבר בשלבי תכנון

smartest road

This post is also available in: enEnglish (אנגלית)

רשויות מקומיות ועסקים בפינלנד מתכננים את סלילתו של הכביש החכם בעולם. הפרויקט יצור רשת 5G לאורך הכביש באמצעות התקנת אנטנות ותחנות בסיס על כל אחד מעמודי תאורת הלד של הכביש. רשת ה-5G היא התקשורת הסלולרית הניידת מהדור החדש.

620 עמודי תאורה יוקמו לאורך הכביש ויחוברו לרשת בשלבים. העמודים יוצבו במרחק 50 מ' זה מזה בשל מגבלות על עוצמת האות והתדר הגובה של תאי 5G.

הפרויקט יפותח במסגרת תוכנית LuxTurrim5G. אם יאושר על ידי הממשל המרכזי, הכביש החדש בעל תשתית ה-5G יאפשר בחינה של מכוניות אוטונומיות באמצעות פלטפורמת ה-C-V2X (רכב-להכול על בסיס סלולרי), שתותקן בעמודי התאורה. החוק בפינלנד מתיר נוכחות של כלי רכב אוטונומיים בכבישים ציבוריים, מה שפותח פתח בפני יצרניות רכבים אוטונומיים לבחון את הדגמים שלהן בכבישי פינלנד.

הכביש יכסה רצועה באורך 31 ק"מ של דרך 51 המחברת בין העיירות Karjaa ו-Siuntio בתחום השיפוט של Inkoo, בחוף הדרומי של פינלנד, כך מדווח theswisstimes.com.

את טכנולוגיית הרשת 5G בעמודי התאורה החכמים תספק חברת נוקיה.

טכנולוגיית ה-C-V2X מעדכנת את המכוניות ללא נהג לגבי תנאי הנהיגה והתנועה בכביש בזמן אמת. מערכות החיישנים והתקשורת יוכלו להתחבר למכוניות אוטונומיות אחרות כדי לספק מעבר בטוח בכביש.

פלטפורמה זו גם תסייע לנהגים אנושיים לנהוג בבטיחות על ידי כך שתציע להם מגוון פונקציות.

גם בסין פועלים באותו כיוון. ספקית התקשורת בבעלות המדינה China Mobile כבר מקימה את הכביש המהיר החכם הראשון מבוסס 5G, מערכת עירונית של כבישים שתספק תמיכה לשירותי התחבורה, שיתואמו על ידי הרשת הסלולרית. התשתית מוקמת ב-Wuhan, בירת פרובינציית Hubei שבמרכז סין, כך מדווח venturebeat.com.