פלטפורמה לאיתור מיקום מצילה חיים

פלטפורמה לאיתור מיקום מצילה חיים

911
161013-N-IU636-105 HONOLULU (Oct. 13, 2016) A photo illustration depicts the Text-to-911 service available throughout the islands of Hawaii. Text-to-911 is an emergency service that is provided to all mobile users in the State of Hawaii. Text-to-911 allows someone to use their activated cell phone to contact the 911 center via text message instead of calling 911. 911 services for military installations will be processed at the Regional Dispatch Center. (U.S. Navy Photo by Petty Officer 2nd Class Johans Chavarro/Released)

This post is also available in: enEnglish (אנגלית)

היעדר מידע מדויק לגבי המיקום מחבל לא פעם במאמצי ההצלה של אנשים שעקבותיהם אבדו או לקו בהתקף וכו'. מערכת חדשה תסייע כעת למשגרי צוותי ההצלה לאתר את מיקומם של המתקשרים לשירותי החירום בארה"ב (911) בצורה מדויקת ומהירה יותר, ובכך להציל חיים. המערכת מאפשרת למשגרים לזהות בצורה מדויקת את מיקום המתקשרים לקו החירום שאינם מסוגלים לדבר, או אבדו.

בשיטה הקיימת, איתור השיחות נעשה באמצעות מגדלי תמסורת רדיו באזור, אך אלה לפעמים ממוקמים הרחק מהמתקשר. המשטרה מסתמכת על טריאנגולציה, מידע משיחת החירום שניתן לחיבור לשלושה מגדלים סלולריים נפרדים, כדי לזהות איפה נמצא הפונה.
הפלטפורמה החדשה RapidSOS מאפשרת לגלות את מיקומו של המתקשר האלחוטי ברדיוס של 3 מ' בתנועה, תוך 15 דקות מרגע שהשיחה נותקה.
המפתחים חברו לאפל, גוגל וסמארט-911 כדי לתגבר את האיתור של שיחות מאייפון ואנדרואיד בגרסאות iOS 12 ו-4.0 ומעלה. על המשתמשים להבטיח שהטלפונים שלהם מעודכנים עם מערכות ההפעלה האלה אבל אין כל צורך להתקין אפליקציה כדי שהפלטפורמה החדשה תפעל.
הפלטפורמה זמינה ביותר מ-2000 מוקדי חירום 911 בארה"ב ומכסה 200 מיליון אזרחים, לפי detroitnews.com.