רפאל תספק טילי ספייק דור 5 לצבא אוסטרליה

רפאל תספק טילי ספייק דור 5 לצבא אוסטרליה

spike missiles

This post is also available in: enEnglish (אנגלית)

רפאל הישראלית וחברת Varley האוסטרלית חתמו על הסכם שותפות תעשייתי להקמת קווי ייצור משותפים באוסטרליה לאספקת טילי ה-Spike ומערכות נוספות לצבא האוסטרלי.

רפאל נבחרה ע"י משרד ההגנה האוסטרלי לספק לצבא היבשה של אוסטרליה טילי נ"ט אלקטרואופטיים מתקדמים מדגם Spike LR2 (דור 5). הטיל ישולב במשגר יעודי על גבי רכבי Boxer של חברת ריינמטל, שנבחרו לשמש את צבא אוסטרליה כחלק ממכרז מקדים. טילי ה-Spike המיועדים לאוסטרליה ייוצרו על-ידי חברת VRA. אוסטרליה היא המדינה הזרה השנייה שרוכשת את הטיל החדש של רפאל, בנוסף לצה"ל.

ההכרזה התקיימה במסגרת אירוע ההשקה של חברת VRA ((Varley-Rafael, שיתוף פעולה עסקי-תעשייתי חדש בין רפאל וחברת Varley האוסטרלית, שהתקיים בפרלמנט האוסטרלי בקנברה.

Rafael

טילי ה-Spike של רפאל הינם טילים אלקטרואופטיים מדויקים מתקדמים. דגם Spike LR2 ניתן לשיגור לטווח של עד 5.5 ק"מ (בשיגור קרקעי), המהווה הארכת טווח של כ-35% מהגרסה הקודמת של טיל זה, ועד 10 ק"מ בירי ממסוק-קרב (באמצעות ערוץ תקשורת אלחוטי). כמו שאר הטילים במשפחת טילים זו, זהו טיל רב-משימתי בעל יכולת פגיעה במגוון רחב של מטרות. הטיל שוקל 12.7 ק"ג בלבד ומותאם לירי מכלל משגרי ה-Spike הקיימים כיום (ביבשה, באוויר ובים).

טילי Spike, הנמצאים בשימוש מבצעי נרחב על-ידי צה"ל וצבאות רבים בעולם, הנם טילי חימוש מונחה מדויק, הניתנים לשיגור ממגוון פלטפורמות מוסקות, יבשתיות, אוויריות וימיות, לטווחים של עד 30 ק"מ. עד היום מכרה רפאל למעלה מ-30,000 טילים ממשפחה זו ל-30 מדינות. לאחרונה זכתה רפאל בחוזה לייצור ולאספקת כ-1,000 טילי גיל-2 עבור צה"ל.

שרת ההגנה האוסטרלית מאריס פיין אמרה כי "טילי ה-Spike הם טילי הנ"ט המונחים הטובים ביותר עבור רכבי ה-Boxer, ויעניקו להם את הטווחים והקטלניות הנדרשים כדי להילחם ולנצח בשדה הקרב".  

מנכ"ל רפאל יואב הר-אבן ציין כי "הבחירה של אוסטרליה בטילי ה-Spike המתקדמים של רפאל מהווה צעד משמעותי וחשוב עבור רפאל בשוק הביטחוני האוסטרלי. הטיל החדש נותן מענה לאתגרי שדה הקרב המודרני ופיתוחו הוא פרי ניסיונה העשיר של רפאל בתחום הטילאות על סוגיה השונים, יכולות ההנדסה המתקדמות של החברה וכן שיתוף הפעולה של רפאל עם צה"ל ועם צבאות בחו"ל העושים שימוש במערכות אלה".

לפי הודעת החברה, השקת חברת VRA היא ביטוי נוסף לאסטרטגיה הבינלאומית של רפאל ליצירת שיתופי פעולה ברחבי העולם ולביסוס יכולותיה בשווקים הגלובליים. החברה תעסיק כ-70 עובדים מקומיים, עם פוטנציאל של עוד מאות עובדים נוספים, שיצטרפו לשרשרת האספקה של מערכות שרפאל מציעה לאוסטרליה, הכוללות את מערכת מעיל רוח, מיירטי כיפת ברזל, הגנה נגד טילי טורפדו ועוד.