המכירה הגדולה ביותר בהיסטוריה של ציוד נגד רחפנים

המכירה הגדולה ביותר בהיסטוריה של ציוד נגד רחפנים

counter drone

This post is also available in: enEnglish (אנגלית)

תעשיית האמצעים לאיתור ונטרול רחפנים עדיין נמצאת בשלב עוברי שעובר בימים אלה פיתוח מואץ על רקע השימוש הגובר ברחפנים. ספקית טכנולוגיה נגד רחפנים קבעה לאחרונה שיא עולמי עם המכירה הגדולה ביותר בהיסטוריה של ציוד נגד רחפנים.

חברת DroneSheild השיגה הזמנה עבור 70 יחידות של המשבש הטקטי שלה DroneGun ממדינה מזרח-תיכונית מרכזית שזהותה לא צוינה, "בת ברית של ממשלים מערביים".

החברה שבסיסה בסידני אוסטרליה ובווירג'יניה, ארה"ב מתמחה בטכנולוגיות איתור ושיבוש רחפנים.

ההזמנה בערך של $3.2 מיליון הושגה באמצעות חברת הפצה מקומית בשם Zariba Security הממוקמת באוטווה, קנדה. המכירה מייצגת את ההזמנה הגדולה ביותר של ציוד לנטרול טקטי של רחפנים בתולדות התעשייה, על פי DroneShield.

למרות שהעסקה כבר סוכמה רשמית, היא עדיין אמורה לקבל את אישור הרגולטורים האמריקאים המפקחים על היצוא הביטחוני. החברה טוענת כי היא מצפה לקבל את האישור בחודשיים הקרובים. עדיין קיים סיכוי שהעסקה תבוטל במידה וארה"ב תחליט שהיא מנוגדת לאינטרס הלאומי שלה.

לאור העובדה שרחפנים הפכו להיות כל כך נפוצים, השימוש בהם הביא להשלכות בעייתיות גוברות והולכות עבור צדדים שונים, הן באזורי סכסוך בעולם והן באזורים אזרחיים כמו שדות תעופה ומרכזי תחבורה גדולים.

מספר קבוצות במזה"ת משתמשות ברחפנים כאמצעי יעיל נגד ארה"ב ובנות בריתה, כמו בריטניה וישראל.

ההזמנה באה על רקע פעילות קטלנית משמעותית של רחפנים במזה"ת, כולל עשרות התקפות רחפן שבוצעו רק השנה.

הן ישראל והן איחוד האמירויות עוקבות אחר המספר העולה של הרחפנים המיוחסים על ידן לאיראן, לפי smallcaps.com.au. סעודיה מתמודדת עם פעילות רחפנים המיועדת לעקוב אחר כמה ממתקניה המלכותיים. בתימן, המורדים החות'ים משתמשים ברחפנים כדי לשבש את הפעילות במתקנים הרבים של חברת הנפט הסעודית Aramco במדינה.