כלי הנשק החכם מהדור הבא

כלי הנשק החכם מהדור הבא

smart weapons

This post is also available in: enEnglish (אנגלית)

יותר ויותר ארגוני אכיפת חוק מעדיפים כלי נשק חכמים כפתרון פחות קטלני לשימוש בכוח במהלך משימות שמירה על ביטחון הציבור. האקדחים החשמליים הם חלק מהאמצעים האלו.

חברת Axon הודיעה כי קיבלה לאחרונה הזמנות רבות לדגמי הנשק החכם שלה מסדרת TASER: ה-X26P וה-X2.

לפי markets.businessinsider.com, כלי הנשק החכמים מציעים אמצעי לתגובה בכוח ברמת הבינים, שהוא פחות קטלני. המערכת בכללותה כוללת מצלמות גוף ומצלמות המותקנות ברכב ואוספות ראיות וידאו במהלך ארוע, האפליקציות לנייד המאפשרות איסוף פשוט של ראיות, ופתרון ניהול הראיות המאובטח ומבוסס ענן, שמאפשר לשוטרים ולצוות הפיקוד לנהל, לבחון, לשתף ולעבד ראיות דיגיטליות באמצעות כלים פורנזיים, אמצעי תמלול ועריכה שונים ועוד.

לפי אתר החברה, ה-TASER X26P הוא הנשק החכם הקטן והקומפקטי ביותר שלה, והידית הארגונומית שלו מיועדת לשימוש פשוט. ה-XPPM החדש מסייע להגן על המחסנית מפני נזק במהלך שימוש מבצעי, והעיצוב החדש הפונה קדימה מאפשר טעינה יעילה יותר. נשק קומפקטי זה הוא נוח לנשיאה. בדומה לדורות הקודמים שלו, הדגם הזה הוא אמצעי לירי בודד שאינו דורש החלפת מלאי מחסניות.

דגם ה-X2 פותח על פי דרישות סוכנויות אכיפת החוק, והוא כולל מאפיינים כמו ירי גיבוי ואמצעי אזהרה כדי להגביר את הסיכוי לכניעה מרצון ולהגן על החיים בשטח.

"המשימה שלנו לספק את כלי הנשק החשמלי TASER CEW לכל שוטר כדי לאפשר את האופציות הטובות ביותר להמנעות מפציעה או מוות. כשפיתחנו את הנשק החכם של TASER עמדו לנגד עינינו שלושה עקרונות – בטיחות, אמינות וביצועים", לדברי ריק סמית', מנכ"ל ומייסד משותף של החברה.