גישות חדשניות לשימוש ברחפנים לבדיקת תשתיות

גישות חדשניות לשימוש ברחפנים לבדיקת תשתיות

infrastructure inspections

This post is also available in: enEnglish (אנגלית)

מערכות טיס בלתי מאוישות משמשות ביעילות למגוון סוגים של משימות בדיקה של תשתיות חיוניות, בשל העובדה שהרשתות פרוסות באזורים גיאוגרפיים נרחבים.

הפלטפורמה למודעות מצב IRIS עבור מפעילי כטב"מים, מתוצרת Kongsberg Geospatial, שולבה לאחרונה בפיתרון הרחפן המחובר של eSmart Systems לצורך ביצוע משימות בדיקה של קווי מתח בצפון אמריקה ובאירופה.

חברת Kongsberg Geospatial המבוססת באוטווה, קנדה, מפתחת תוכנות לוויזואליות גיאוגרפית למתקנים חיוניים בזמן אמת. חברת eSmart Systems מפתחת מודיעין דיגיטלי עבור תעשיית האנרגיה וקהילות חכמות.

פתרון הרחפן המחובר אוסף נתוני בדיקה של קווי החשמל בזמן אמת לצורך ניתוח בענן של eSmart, המספק נתונים הניתנים ליישום המסייעים לחברות התשתיות הציבוריות לצמצם את תקלות החשמל ולהוריד עלויות תפעול.

לפי האתר שלה, Kongsberg מספקת טכנולוגיה לפלטפורמות כטב"ם צבאיות זה למעלה מעשור, וכיום היא פעילה בתחום הרגולציה בארה"ב וקנדה לפיתוח תצוגה נישאת פשוטה עבור מפעילי כטב"ם, שתספק להם תמונה מאוחדת של מודעות מצב שמשלבת מגוון רחב של סוגי נתונים חיים המוזרמים לפורמט תצוגה פשוט להבנה.

תצוגת ה-IRIS תאפשר ניהול סימולטני של רחפנים מרובים באמצעות מפעיל אחד ותספק חישוב בזמן אמת של תקשורת בקו הראיה של המפעיל על מנת לאפשר משימות שמעבר לקו הראיה שלו. ה-IRIS תספק למפעיל תמונה בדו מימד ותלת מימד של נתוני טיסה ומזג אוויר, וכן יכולות גידור גיאוגרפי.

“המומחיות והיכולת של eSmart Systems היא בדיוק זו שאנחנו מחפשים עבור הטכנולוגיה שלנו", אמר רונלד מקגיליס, נשיא Kongsberg.

"חברת eSmart Systems היא בעלת חמש שנות נסיון והתמחות באספקת פתרונות לחברות אנרגיה בנורווגיה ולספקי השירותים שלהן באמצעות כלי כטב"מים. זיהינו ב-Kongsberg את היכולת לספק טיסות כטב"ם מעבר לקו הראיה של המפעיל שיתגברו את השימושיות עבור תעשיית התשתיות הציבוריות", אמר קנוט ג'והנסן, מנכ"ל eSmart. "המחשה חזותית של המידע הזה בתצוגת ה-IRIS מהווה כלי עוצמתי מאוד שיתגבר את הבטיחות במבצעי כטב"ם."