המערכות הבלתי מאוישות במרכז הלוחמה העתידית של צה"ל

המערכות הבלתי מאוישות במרכז הלוחמה העתידית של צה"ל

Carmel Tank. Photo: MAFAAT Branch, Ministry of Defense
Carmel Tank. Photo: MAFAAT Branch, Ministry of Defense

This post is also available in: enEnglish (אנגלית)

מגוון הכלים הבלתי מאוישים החדשניים שנחשפו על ידי מפא"ת, המינהל למחקר ופיתוח אמצעי לחימה ותשתיות טכנולוגיות במשרד הביטחון, משקף את המגמה לפתח מכפילי כוח עבור הצבא תוך הקטנת הסיכון לחיי החיילים מול אתגרי שדה הקרב העתידי.

חלק מהפיתוחים האחרונים בעולם המערכות הבלתי מאוישות יוצג בקרוב בכנס המוביל לכלים בלתי מאוישים ורובוטיקה – AUS&R 2017.

חלק ניכר מהפרויקטים מפותחים במסגרת שיתוף פעולה אינטנסיבי שמקיים מפא"ת עם שורה של חברות סטארט-אפ המציעות פתרונות יצירתיים, חשיבה מחוץ לקופסא ומהירות פיתוח. רוב הפיתוחים האלה יבשיל במהלך הזמן ולאחר הוכחת היתכנות והצלחה בניסויים, הם ישולבו ביחידות הצבא.

הדור הבא של הרחפנים שמפתחת מפא"ת כולל את דגם דוכס, רחפן לביצוע ירי צליפה מדויק תוך יצירת הפתעה בשדה הקרב. מדובר ברחפן הנושא נשק קל שיצמצם את הסיכון לכוחות. המערכת תיבחן כבר במהלך השנה הקרובה.

בתחום הרכב הקרקעי, לצד הכרב"מים שכבר פעילים בצה"ל במשימות שונות של סיור ואבטחת גבול, לוגיסטיקה והנדסה, מוקד תשומת הלב עובר לחיפוש אחר ישומים צבאיים של הטכנולוגיות בתחום הרכב האוטונומי האזרחי המפותחות כיום בעולם. כלי הרכב האוטונומיים העתידיים של צה"ל יוכלו לנסוע בתנאי שטח קשים ויהיו בעלי עבירות גבוהה, לצד יכולות ירי מרחוק.

לצד הכלים הבלתי מאוישים שהציגה מפא"ת בולט טנק מאויש חדשני, כרמל, הטנק העתידי של צה"ל.  זהו טנק היברידי קטן בעל יכולת חמקנות, זריז, ופשוט להפעלה. הכוח שיפעיל אותו ימנה 2-3 לוחמים בלבד ויתכן ותהיה לו גם גרסה בלתי מאוישת פורצת דרך. הטנק מפותח על ידי מפא"ת בשיתוף עם מינהלת הטנק של משרד הביטחון (מנת"ק).  

טנק כרמל. תמונות: אגף מפא"ת, משרד הביטחון

בואו ללמוד יותר על הכלים הבלתי מאוישים בכנס המוביל לכלים בלתי מאוישים ורובוטיקה – AUS&R 2017.

סלון הכלים הבלתי מאוישים החמישי – הכנס, התערוכה והמפגן האווירי, הימי והיבשתי של מערכות בלתי מאוישות, יתקיים בהשתתפות צמרת צה"ל, בכירי התעשיות הביטחוניות, יזמים ומומחים מובילים.

הארוע, המאורגן על ידי חברת iHLS, יתקיים ב-18 בספטמבר 2017 במרכז הכנסים לאגו בראשון לציון.

לפרטים נוספים 

ביתן/חסות: קרן קלדרון, kerenk@i-HLS.com  052-3653165