הג'י.פי.אס של הדור הבא – כבר בפיתוח

הג'י.פי.אס של הדור הבא – כבר בפיתוח

next generation gps

This post is also available in: enEnglish (אנגלית)

חיל האוויר האמריקאי העניק לחברת נורת'רופ גראמן חוזה להבשלת טכנולוגיה והפחתת סיכון עבור מערכות ניווט של הדור הבא.

במסגרת ההסכם בערך של $49 מיליון ממרכז הניהול של מחזור החיים בחיל האוויר, תספק החברה תכנון ארכיטקטורות חומרה ותוכנה ראשיות עבור טכנולוגיית ג'י.פי.אס מוטמע/חידוש מערכת ניווט אינרציאלית INS או EGI-M. המערכת המחודשת צפויה להיות זמינה לאינטגרציה החל מ-2019.

לפי gpsworld.com, ה-EGI-M יתבסס על ארכיטקטורה מודולרית של מערכות פתוחות על מנת לתמוך בשילוב המהיר של יכולות חדשות ויכולת התאימות על בסיס דרישות פלטפורמה יחודיות. בנוסף המערכת תשלב מקלטי ג'י. פי.אס M-code-capable, שיסייעו לספק שידור מאובטח של אותות צבאיים באופן מדויק.

הטכנולוגיה מתוכננת להיות תואמת עם מערכות קיימות על כלי טיס ישנים, כך שתתאפשר אינטגרציה קלה ומהירה של היכולות החדשות.

EDI-M תענה על דרישות רשות התעופה הפדראלית לגבי בקרת תעבורה אווירית, לפיהן על כלי טיס שטסים בגובה רב יותר להצטייד ב-ADS-B Out עד ינואר 2020. אמצעי זה משדר מידע על הגובה, המהירות ומיקום המטוס לתחנות הקרקעיות ולמטוסים מצוידים אחרים באזור.

"אנו נחושים להבטיח את הצלחת המשימה והבטיחות של מטוסי הקרב באמצעות אספקת פיתרון EGI-M שמציע מידע מדויק ומהימן לגבי כיוון, ניווט ותזמון (PNT), גם בתנאים בהם לא קיים ג'י.פי.אס", אמר דין קברט, סגן הנשיא למערכות ניווט וכיוון ב-Northrop Grumman Mission Systems.