האם יוסרו המגבלות על תעופת רחפנים?

האם יוסרו המגבלות על תעופת רחפנים?

This post is also available in: enEnglish (אנגלית)

רחפנים מסחריים יוכלו בקרוב להתחיל להמריא באמת, כך על פי תיקים אשר הושגו מוועדה ממשלתית בארה"ב, לפי דיווח של הדיילי מייל.

כיום אוסרת רשות התעופה הפדרלית בארה"ב על כלי טיס בלתי מאוישים (כטב"מים) לטוס מעל קהלים. המגבלה ההגיונית לכאורה הזו גורמת באופן בלתי מכוון לכך שרחפנים המבצעים משלוחים אינם יכולים כמעט לטוס מעל שטחים עירוניים.

קואליציית הכטב"מים הקטנים מחפשת כעת לשנות את המגבלות הללו על מנת לנסות ולעודד פיתוח של יישום כטב"מים מסחריים בסביבות עירוניות, כך על פי מקור המקורב לרשות התעופה הפדרלית.

"כל תחנת טלוויזיה במדינה רוצה אחד, אך הן אינן יכולות להיות מוגבלות לעוף רק באמצע שום מקום מפני שאין חדשות באמצע שום מקום," אמר ג'ים וויליאמס, לשעבר ראש המשרד לרחפנים ברשות התעופה הפדרלית.

ספקי רשתות מובייל רוצים גם הם להקל קצת את המגבלות, כך שיוכלו להשתמש בכטב"מים כדי לבצע בדיקות של אנטנות תקשורת מובייל המוצבות בערים.

המלצות הוועדה קוראות ליצירת ארבע קטגוריות של כטב"מים קטנים אותן יוכלו ישויות מסחריות להפעיל באזורים עירוניים, מעל ראשי האנשים, ואפילו מעל קהלים במקרים מסוימים.

הקטגוריה הראשונה תהיה מוגבלת לכטב"מים אשר שוקלים פחות מ- 230 גרם. אלו יוכלו לעוף באופן כמעט בלתי מוגבל. רחפנים בקטגוריה השניה ישקלו בין 1.8 קילוגרם ל- 2.3 קילוגרם, ויוכלו לעוף מעל קהלים. רחפנים בקטגוריה השלישית יהיו מוגבלים לטיסה מעל קהלים או באזורים עם אוכלוסיה צפופה. רחפנים בקטגוריה הרביעית "יוכלו לרחף בטיסה מעל קהלים."

"הסיכונים הם ידועים," אמר מייקל דרובק, מנהל בפועל של קואליציית הכטב"מים הקטנים. "המציאות היא שהטכנולוגיה הזו ככל הנראה תציל חיים יותר מאשר תאיים עליהם."

יש לציין כי רשות התעופה הפדרלית האמריקנית אינה מחויבת להמלצות הללו.