הודו מודאגת מכטב"מי ריגול פקיסטאניים

הודו מודאגת מכטב"מי ריגול פקיסטאניים

ג'איסלמר ליד גבול הודו פקיסטן

This post is also available in: enEnglish (אנגלית)

ג'איסלמר ליד גבול הודו פקיסטן
ג'איסלמר ליד גבול הודו פקיסטן

הודו מתכננת רכישת מערכות לזיהוי כלי טיס בלתי מאויישים בכדי להתמודד עם איום גובר מצד כטב"מים פקיסטאניים המוטסים לאורך הגבול המשותף בין המדינות.

משמר הגבול ההודי Indian Border Security Force – BSF, הגיש תלונה רשמית בשבוע שעבר לגבי הכטב"מים של הצבא הפקיסטני, המוטסים במרחק 200-300 מטר מן הגבול ובגובה של 400-500, ליד גנגנגר, בילקנר וג'איסלמר. הפאקיסטנים מטיסים את כלי הטיס הללו למטרות מעקב אחר פעילות הצבא ההודי והסדרי הבטחון שלו.

על פי ה- Times of Indiaהמחאה הרשמית הוגשה על ידי ה-BSF לכוחות המשמר הפקיסטאניים, ה- Pak rangers ביום שישי שעבר, זאת לאחר מספר ימים רצופים בהם כטב"מ ריגול של פקיסטן נמצא עוקב אחר פעילות בטחון הודית באזור הגבול בראג'סטאן. חיל האוויר ההודי גם כן מעודכן בנושא.

מקור בטחוני הודי אמר כי אורות אדומים מנצנצים בשמי הלילה באזור הגבול של ראג'סטאן הינם מראה מוכר, וכי השימוש במערכות אוויריות בלתי מאויישות על ידי פאקיסטן למטרות ריגול הינם מקור דאגה שרק הולך וגדל. המקור אמר ל- Times of India שפקיסטן פיתחה כטב"מ לפני כמה שנים בשותפות על ארה"ב ואיטליה ושאלו הם הכטב"מים בהם היא עושה עתה שימוש לצרכי ריגול.

הכטב"מים בהם מדובר מאד משוכללים. יש בהם מצלמות המסוגלות לצלם את הטריטוריה ההודית מצידו השני של הגבול, ביום ובלילה. מפעלי הכטב"מים עשויים להיות מוצבים 25-30 מטר מהאזור בו הם מוטסים, ויכולים לצפות בתמונות המגיעות מן הכטב"מ על מסך. סוג זה של מערכות אוויריות מסוגל לטיסות ארוכות טווח.