כלי בינה מלאכותית חדש לאבטחת בתי הספר

כלי בינה מלאכותית חדש לאבטחת בתי הספר

Image provided by pixabay

This post is also available in: enEnglish (אנגלית)

בעקבות העלייה הקיצונית במקרי האלימות המרחשים בבתי הספר, בייחוד בבתי ספר אמריקאים, מומחים רבים תוהים לגבי הפתרונות האפשריים לבעיה הנפוצה. כעת, כלי בינה מלאכותית חדש שפותח על ידי חברה אמריקאית במדינת טקסס משלב בין תחום האבטחה לתחום הבינה המלאכותית, ומציע פתרון אפשרי לבעיה.

הכלי החדש עושה שימוש במערכות ורשתות קיימות של מצלמות אבטחה כדי לנטר אחר איומים פוטנציאלים בזמן אמת. על ידי הכלי פעול למניעת תקריות ירי בעזרת זיהוי אקטיבי של נוכחות כלי נשק, התנהגויות משונות ותפוסי תנועה של אינדיבידואלים, והתרעה לרשויות חוק כאשר הכלי מזהה איום.

בזמן שגרסאות קודמות של כלי אבטחה חכמים דומים היו מסוגלים רק לזהות נוכחות של כלי נשק ודפוסי התנהגות מינימליים, כלי זה מראה כי ניתן להשתמש בתשתיות CCTV קיימות כדי לזהות סוגים שונים של אירועים, תקריות ודפוסים כגון נוכחות נשק ביד מבקרים, דלתות בניין פתוחות, גישה לא מורשת לבניינים, לוחיות רישוי, זיהוי ואישור גישה לרכבים, ניטור אחר דפוסי התנהגות משונים, זיהוי אנשים במצבי מצוקה וכו'.

בעת זיהוי של איום, פריצת אבטחה, או התפתחות מצבים מסוכנים אחרים, הכלי מעביר את המידע הנקלט למסקנות והצעות פעולה בזמן אמת שמועברת ישיר אל סגל בתי הספר ורשויות החוק דרך האינטרנט ואפליקציות טלפוניות, אימיילים והודעות טקסט. לאחר מכן, הכלי מתחיל לבצע פעילויות ראשוניות בתהליכי אבטחת חירום, כמו לדוגמה, סגירת דלתות ברחבי הבניין.

על פי מחקרים שנערכו בנושא, העד ל-80% מכלל תקריות הירי, ניתן לזהות את מבצע הירי קרוב ל-30 דקות לפני תחילת האירוע. אצל חלק מהיורים, ניתן אף לראות את נוכחות כלי הנשק באופן מובהק, ללא ניסיון החבאה מצד היורה. זהו מידע קריטי לאבטחת בתי הספר, וכלי הבינה המלאכותית יכולים בהחלט לייעל את תהליך ההתרעה מפני הסיכוי לתקריות בטיחות. אפשר לומר כי הבינה מלאכותית מסוגלת להציל חיי אדם אם משתמשים בה בצורה נבונה.