הבינה המלאכותית נכנסת למערכת המשפט

הבינה המלאכותית נכנסת למערכת המשפט

Courtroom. image by pixabaya

This post is also available in: enEnglish (אנגלית)

על פי דיווחים עדכניים, הבינה המלאכותית עתידה להיכנס אל תוך המערכת המשפטית, ובכך לשנות את מערכת המשפט האמריקאית לנצח. לפחות ככה נדמה.

בקרוב, מערכת צ'אט מבוססת בינה מלאכותית, טכנולוגיה אשר פותחה על מנת להגיב לשאלות ולהשתלב בשיחות, עתידה לקחת חלק בתיקי משפט בנושאי דוחות מהירות במגוון בתי משפט ברחבי ערים מגוונות בארה"ב. שני הצדדים בכל תיק יענדו אוזניות אלחוטיות, אשר יעבירו את דבריו השופט הישר אל מערכת הצ'אט שמנוהלת על ידי חברה, שבדרך כלל, עוזרת לאנשים להגיב לדוחות תנועה דרך הדואר. האוזניות האלחוטיות יעבירו לאחר עיבוד את התגובה של מערכת הצ'אט לשאלות השופט/ת, וזוהי בחירתו של האדם האם להקשיב לעצתו של הרובוט בבית המשפט.

אבל אל תלחצו עדיין כיוון שזהו רק טסט במידה קטנה שנערך במקומות ספציפיים בלבד, אך יש בו את הפוטנציאל לשנות את הדרך בה אנחנו מתקשרים עם החוק ועלול להוביל לעוד שינויים רבים עם הזמן. אחד מהסיבות הגדולות ביותר שמונעות מאנשים להעסיק עורכי דין שיגנו עליהם במערכת המשפט היא העלות הגדולה, אלא לרוב מביאה אתה חובות נוספים שעלולים להגיע לסכומים של מאות אלפי דולרים. מסיבה זו, צוות הפיתוח של מערכת הצ'אט תהו לעצמם האם בינה מלאכותית, אשר מאומנת כדי להבין ולשלוט בחוק, יכולה לעזור במקרים כאלו.

בין אם הניסיון הזה ימצא כהצלחה או ככישלון – אין ספק שניסויים כאלו יפתחו במה חדשה לטכנולוגיות חדשות, במיוחד במערכת המשפט.

מעוניינים לצלול אל תוך עולם העתידנות הטכנולוגית? – הירשמו לINNOTECH 2023, הכנס והתערוכה הבינלאומיים לסייבר, HLS וחדשנות באקספו תל אביב ב29-30 במרץ.

מעוניינים בחסות / ביתן תצוגה בתערוכת ה-INNOTECH 2023? לחצו כאן לפרטים!