נהיגה ללא ג'י.פי.אס – בעזרת תגבורת מלמעלה

נהיגה ללא ג'י.פי.אס – בעזרת תגבורת מלמעלה

This post is also available in: enEnglish (אנגלית)

רחפנים יסייעו לנהגים על הקרקע לקבוע את מיקום הרכב שלהם בהיעדר אותות GPS. צופים כי ניתן יהיה ליישם את הטכנולוגיות לפתרון מגוון רחב של בעיות, החל מנהיגה אוטונומית ועד לאבטחת גבול ותגובה למקרי אסון.

מעבדת המחקר של צבא ארה"ב העניקה לאוניברסיטת Central Florida מענק בסך $4.5 מיליון לפיתוח מערכת ניווט חכמה, מבוססת ראייה ממוחשבת, למצבים בהם אותות ה-GPS אינם קיימים, או שהם שובשו. המערכת תשתמש בבינה מלאכותית (AI) ולמידת מכונה כדי להעריך את תמונות המחשב שיצולמו הן על ידי הרכב והן על ידי הרחפנים. הטכנולוגיה תסייע לנהגים לקבוע את מיקומם וכיצד להגיע ליעדם בסביבות מאתגרות.

המערכת תשתמש במאגרי נתונים גאו-מרחביים כדי לזהות ציוני דרך לצורך הצלבה עם התמונות, והיא תעקוב אחר תנועת עצמים באמצעות וידאו כדי להעריך תנועה. החוקרים ישלבו טכניקות אלה בעזרת AI כדי להשיג אוטונומיה ודיוק.

בנוסף לניווט בסביבות ללא-GPS, בהן האויב עלול לשבש או להטעות את אותות ה-GPS, הפרויקט "מיועד גם לתמוך בכלי רכב קרקעיים בעלי חיישנים מרוחקים, על רחפנים, שיכולים לספק פרספקטיבות נוספות למודעות המצב ולאיתור האיומים בתרחישים מורכבים, בעיקר אורבניים", כך לדברי קייל רנשו, החוקר הראשי בפרויקט, מרצה בקולג' לאופטיקה ופוטוניקה CREOL באוניברסיטת Central Florida. 

כמו כן משתתף בפרויקט זה המרכז לחקר ראייה ממוחשבת CRCV באוניברסיטה. החוקרים במרכז יפתחו אלגוריתמים, שיאפשרו ניתוח אוטומטי של הנתונים שייאספו על ידי צוות CREOL כדי למצות את המאפיינים הרלבנטים מהתמונות ולהתאים אותן לתמונות הייחוס, המתוייגות במידע גאוגרפי, לצורך ניווט קרב בסביבות ללא GPS, כך מדווח insidegnss.com.