מערכת אוטונומית לניטור נמל חכם

מערכת אוטונומית לניטור נמל חכם

port security by UAV

This post is also available in: enEnglish (אנגלית)

רחפנים מספקים נקודת ראות יחודית מהאוויר, ומאפשרים לרשויות המנהלות מתקנים חיוניים לנהל, לבחון ולשלוט בשטחים נרחבים בצורה מהירה ובטוחה. כך לדוגמא, רחפנים ימלאו תפקיד הולך וגדל בפעילויות בנמלים. 

נמל אנטוורפן בבלגיה מרחיב לאחרונה את הניסויים ברחפנים אוטונומיים, המיועדים לניטור הפעילות ושמירה על הבטיחות בכל רחבי הנמל. לראשונה, רחפן אוטונומי הופעל בנתיב קבוע מעל הנמל לצורך בדיקת ישומי בחינה ובקרה סביב הנמל. מתוכנן לפרוס רשת של רחפנים אוטונומיים במהלך 2022.

טיסות הניסוי הנוכחיות בוחנות את השימוש ברחפנים במגוון מצבים, ביניהם בחינת תשתיות, מעקב וניטור, ניהול תקריות וארועים, ניהול מקומות אחסון ואיתור דליפות נפט.

המטרה היא לבחון את המערכות בסביבה מציאותית ומורכבת עם מכשולים שונים, החל מתחנות רוח ועד קווי מתח גבוה.

הרחפן פועל בצורה עצמאית לגמרי ומטעין את עצמו בעזרת תחנת עגינה חכמה שמנוהלת בצורה מרוכזת מפלטפורמת ווב. הוא מסוגל לטוס לפי דרישה, למשל במקרי חירום כשנדרשת תצפית מלמעלה על המצב.

ניסויי הרחפן הם חלק מיוזמה לפיתוח אנטוורפן כנמל חכם. באמצעות פלטפורמת החדשנות "נמל העתיד", 

מבקשים באנטוורפן להאיץ את החדשנות הטכנולוגית, כולל פיתוח ספנות אוטונומית, מצלמות חכמות וחיישנים.

במסגרת השתתפות הנמל בפרויקט SAFIR שהתקיים קודם לכן, נעשו ניסויים נרחבים כדי לחקור את ההיתכנות של רחפנים מאוישים ובלתי מאוישים בנמל. בסוף השנה שעברה חברו נמל אנטוורפן וסוכנות הבטיחות הימית האירופית EMSA לפרויקט בתחום הרחפן הנשלט על ידי מטיס, כך מדווח maritime-executive.com.