זרקור חדש על שיתוף פעולה צבאי-אזרחי

זרקור חדש על שיתוף פעולה צבאי-אזרחי

Photo illustration US Navy
iHLS INNOFNSE - Call for startups

This post is also available in: enEnglish (אנגלית)

במהלך שני העשורים האחרונים השתנו איומי הביטחון, החל מתופעות של חתרנות ברשת ועד לעלייה באיומי סייבר, מגמה שהובילה ממשלות לבנות משאבים זריזים ואדפטיביים יותר כדי להתמודד עם איומים בלתי צפויים בעתיד.
אחת היוזמות היא רשת NSIN האמריקאית – רשת החדשנות בביטחון לאומי – תוכנית של מחלקת ההגנה של ארה"ב, שיוצרת שיתופי פעולה לא-מסורתיים בין גורמי ביטחון, האקדמיה והיזמות במטרה לפתור בעיות בתחום הביטחון הלאומי.
השבוע הגיעה החדשנות הביטחונית לכותרות כשרשת החדשנות פרסמה לראשונה במהלך אליפות הסופרבול פרסומת ברשת הצבאית AFN ששידרה את המשחק לחיילי צבא ארה"ב מעבר לים. המטרה היתה להזמין את אנשי הצבא לשתף רעיונות לפיתרון בעיות בתחום הביטחון הלאומי בעזרת מינוף המשאבים החינמיים של רשת החדשנות.
כרשת לפתרון בעיות, היא מתאימה את עצמה לצרכי הביטחון החדשים ומכנסת יחד גורמי חדשנות מעולמות הביטחון, האקדמיה והיזמות כדי לפתור בעיות ביטחוניות בדרכים חדשות.
"מחלקת ההגנה מעוניינת לפתור דברים בצורה שונה, טובה יותר ומהירה יותר", אמר מורגן ס. פלאמר, מנהל הרשת, כך לפי hstoday.us. "הגישה הייחודית שלנו לפתרון בעיות אלה היא לשלב פותרי-בעיות חדשים באמצעות צירוף אנשים חדשים לשולחן. גילינו שהעוצמה של הרשת שלנו היא יוצאת דופן. אנשי צבא מכל הדרגות וההתמחויות מציפים רעיונות שמאתגרים את הסטטוס קוו ויוצרים חדשנות בביטחון. כעת אנחנו מחכים לשמוע על רעיונות חדשים מהקהל שצפה (בפרסום) ברשת AFN".
הוא הוסיף כי רשת NSIN יוצרת הזדמנויות לקהילות מהאקדמיה, המגזר הפרטי והצבא לשיתופי פעולה וחדשנות כדי להתמודד עם האתגרים. "זהו כוחו של צוות", לדבריו.
פעילויות הרשת מתמקדות בבניית מודלי שירות שמפצים על הבדלים בין דורות ותרבויות בין הצבא, האקדמיה והקהילה היזמית, ומספקים נתיבים גמישים לשירות במסגרת מחלקת ההגנה.
בין השאר, התוכניות מספקות לסטודנטים מהאוניברסיטה הזדמנויות לשתף פעולה עם הצבא כדי להתמודד עם אתגרים בעולם האמיתי, שדורשים מומחיות טכנית ויזמית כאחד, חסויות צבאיות לפרויקטים אקדמיים, ועוד, כך לפי אתר NSIN.
צפו בפאנל מרתק בנושא חדשנות בצה"ל במסגרת INNOTECH – הכנס המשודר לסייבר, חדשנות ו-HLS: