האם הצעד הבא בטכנולוגיית הזיהוי הוא אימות תלת מימד?

האם הצעד הבא בטכנולוגיית הזיהוי הוא אימות תלת מימד?

Fingerprint. image provided by pixabay

This post is also available in: enEnglish (אנגלית)

רבים משתמשים בטכנולוגיית זיהוי טביעות אצבע לצורך גישה למכשיר הטלפון שלהם. מחקר חדש מדגים טכניקה שיכולה למפות לא רק את הדפוס הייחודי של טביעת האצבע אלא גם את כלי הדם שמתחתיה. גישה זו מוסיפה שכבת אבטחה נוספת לאימות הזיהוי.

בדרך כלל, סריקת טביעת אצבע כוללת רק מידע דו-מימדי שמשקף את הדפוס היחודי של הרכסים והעמקים בטביעת האצבע, אך ניתן לחקות בקלות מידע דו-מימדי זה. 

על מנת לפתח גישה מאובטחת יותר באמצעות זיהוי תלת-מימדי, יצרו החוקרים מאוניברסיטת צפון קרוליינה בארה"ב מכשיר שמסתמך על פולסי אולטרסאונד. כשהאצבע מונחת על המערכת, היא מפעילה חיישן לחץ, ונוצר גל אולטרסאונד בתדר גבוה. ניתן להשתמש באמפליטודות של גלי הקול כדי לקבוע הן את טביעת האצבע והן את דפוס כלי הדם של המשתמש, על פי spectrum.iee.org.

לדברי צ'אנג פנג, חוקר באונ' צפון קרוליינה, ממחברי המחקר, לגישה זו ישנם יישומים רבים. "אנחנו צופים שגישת הזיהוי התלת-מימדית של טביעות אצבע ניתנת ליישום כטכניקה מאובטחת מאוד של זיהוי ביולוגי בתחומי האלקטרוניקה לצרכן, אכיפת חוק, בנקאות ופיננסים ובתים חכמים", פנג טוען. 

מעוניינים לצלול אל תוך עולם העתידנות הטכנולוגית? – הירשמו לINNOTECH 2023, הכנס והתערוכה הבינלאומיים לסייבר, HLS וחדשנות באקספו תל אביב ב29-30 במרץ.

מעוניינים בחסות / ביתן תצוגה בתערוכת ה-INNOTECH 2023? לחצו כאן לפרטים!