נחיל רחפנים התקפי הודגם על ידי צבא הודו

נחיל רחפנים התקפי הודגם על ידי צבא הודו

This post is also available in: enEnglish (אנגלית)

בהדגמה ראשונה מסוגה, הציג צבא הודו מבצעי נחיל התקפי המונה 75 רחפנים במהלך מצעד יום הצבא במדינה. הנחיל הציג סימולציה של השתלטות על מגוון מטרות, והדגים התקפות התאבדות, משלוחי עזרה ראשונה ותרגול משלוחי מטע"ד.

ההדגמה היתה אבן דרך ב"מהלך שיבוש לוחמה", כך הגדיר את המהלך א. בהראט בושאן בבו, דובר משרד ההגנה. נחיל הרחפנים הציג יכולת "להיכנס לעומק של 50 ק"מ בטריטוריית אויב ולבצע משימות צבאיות עצמאיות ולהשמיד מטרות". כל רחפן הוא אוטונומי ועצמאי לבצע משימות בעזרת טכנולוגיית AI.

ה-Economic Times דיווח כי הצבא ההודי פועל לפיתוח נחילי הרחפנים בשיתוף עם הסטארטאפ NewSpace Research and Technologies. שני הצדדים מתכננים להטיס בו-זמנית עד 1000 רחפנים בעלי כנף סובבת. רחפנים אלה יוכלו להשמיד מטרות, החל מטנקים ובסיסי טרור ועד מאגרי דלק.

רחפנים שמסוגלים להשמיד מטרות באמצעות טילים או כפיגוע התאבדות כבר קיימים לפחות במשך שני העשורים האחרונים.ף אבל נחילי הרחפנים שונים מכך ביכולת שלהם "לספוג" מכ"מים והגנות אוויריות, מה שהופך את יכולת התגובה של האויב למורכבת. יתרה מזאת, המספר הקטן יחסית של הרחפנים והמבנה הפשוט שלהם הופכים אותם לזולים יותר לבניה והתאמה, כך מדווח theweek.in.