הניידות האוטונומית כבר כאן – פיתוח ישראלי משולב פורץ את גבולות הטכנולוגיה

הניידות האוטונומית כבר כאן – פיתוח ישראלי משולב פורץ את גבולות הטכנולוגיה

This post is also available in: enEnglish (אנגלית)

בעוד שנסיעה אוטונומית ברכב פרטי עדיין לא מיושמת בצורה שגרתית, הרי ששיתוף פעולה ישראלי מנצח בתחום הרובוטיקה והאוטונומיה מספק כבר היום פיתרון מתקדם של רכב חשמלי היברידי – שילוב מצב ידני ואוטונומי המיועד לכל תנאי השטח.
חברת DSRaider, יצרנית ומפתחת הרכב החשמלי הייחודי EZRaider, שילבה כוחות עם SoftRide, המפתחת פלטפורמה לנהיגה אוטונומית המסוגלת להסב כל כלי הנוסע באיזורים תפעוליים וחקלאיים לאוטונומי. מערכת ה-EZRaider powered by SoftRide מהווה פלטפורמה אוטונומית והיברידית, שמאפשרת נהיגה אוטונומית מונחית-LiDAR. היא מבוססת על רכבי EZRaider, המוכרים ביכולותיהם המתקדמות ביישומי HLS, צבא, אכיפת חוק, תיירות ונופש, ומהווים כיום קטגוריה חדשה בתחום הניידות האישית החשמלית.
שתי החברות הישראליות הן בעלות הידע והפטנטים הרשומים של כלי הרכב והמומחיות בתחום האוטונומיה. ה-EZRaider הוא רכב ה-4X4 החשמלי האישי הראשון והיחיד, המשלב מערכת מתלים בתכנון מכני מיוחד, ומתאים לנסיעה בעמידה או בישיבה. זהו רכב נייד, מתקפל, קל לשינוע ובעל יכולות נסיעה בתוואי שטח מגוונים וקשים כמו חול ים, שטח הררי, בוץ ועוד. טווח הנסיעה עם EZRaider מגיע ל-80 ק"מ ויותר והוא בעל יכולת נשיאה גבוהה של מאות ק"ג. הרכב מספק חווית נסיעה יציבה ובטוחה.

Photo EZRaider by DSRaider

שילוב היכולות של החברות הביא לפיתוח מוצר פורץ דרך לשימוש דואלי בכלי הרכב – נהיגה על ידי אדם או לחלופין – נהיגה אוטונומית, בעזרת פיתרון plug-and-play אשר מאפשר הטמעה מהירה של הכלי בכל סביבה.
לרכב ההיברידי מגוון רחב של שימושים:
בתחום הביטחוני – אבטחה היקפית, אבטחת גבולות, משימות של נסיעה בציר קבוע וידוע מראש.
בתחום החקלאות – איסוף נתונים וביצוע ריסוסים.
לוגיסטיקה – הובלת ציוד בעזרת עגלה הקשורה לכלי.
תוכנת האוטונומיה של SoftRide מאפשרת לכלי יכולת אוטונומית לנסיעה בציר מסוים אשר הוגדר מראש, יכולת יחודית ובטוחה לזיהוי עצמים ותגובה בהתאם, כמו גם ממשק משתמש מתקדם, הכולל יכולת שליטה מחדר בקרה מרוחק. חדר הבקרה או משתמש הקצה יכול לצפות בהתנהלות הרכב וביצועיו דרך מצלמה שמורכבת עליו, ויכול לשלוט בו – להורות לו לעצור או להתקדם.
הבטיחות מהווה גורם ראשון במעלה בפיתוח זה, מכל הבחינות. פלטפורמת הרכב ההיברידית מצטיינת באמינות גבוהה, ומספקת נהיגה אוטונומית ברמת הבטיחות הגבוהה ביותר, תוך שמירה על מספר מגבלות: נסיעה אוטונומית של הכלים באזורים לא ציבוריים, ללא אנשים על הכלי, ובאזור פעולה או ציר יחסית מוגדרים או תחומים.
לדברי יונתן הורוביץ, מנכ"ל ומייסד-שותף של SoftRide, "בתעשיות רבות ניכר ביקוש גבוה לפלטפורמה כזו בזכות הפיתרון האלגנטי בהטמעת כלים אוטונומיים היברידיים". החזון של החברה, שנוסדה לפני שנה וחצי על ידי שני יוצאי חברת Innoviz, הוא להביא את בשורת האוטונומיה לתעשיות השונות כבר היום. החברה עובדת עם מספר יצרנים ולקוחות קצה במגוון תעשיות על מנת להנגיש את האוטונומיה לכולם.