הפנטגון מעוניין ב"רכבת ימית" המורכבת מספינות בלתי מאוישות

הפנטגון מעוניין ב"רכבת ימית" המורכבת מספינות בלתי מאוישות

This post is also available in: enEnglish (אנגלית)

משרד הביטחון האמריקאי מחפש סוג חדש של ספינות בלתי מאוישות לטווחים ארוכים. הפנטגון חוקר האם ניתן לשלוח ספינות  בלתי מאוישות לבצע משימות חוצות אוקיינוסים ללא מלחים על הספינה.

חוקרים אמריקאים כבר הצליחו להגיע לשלבים מתקדמים בניסויי ספינות בלתי מאוישות, אך ספינות אלו הינן קטנות ולמרות שהן מסייעות באיסוף מודיעין, לוגיסטיקה או תקשורות, גודלן הקטן מקשה על ספינות אלו להתמודד עם הגלים הקשוחים של האוקיינוס הענק.

זרוע המחקר של הפנטגון מתכננת לשפר את היכולות של חיל הים האמריקאי וחיל הנחתים האמריקאי להפעיל ספינות בלתי מאוישות לטווחים ארוכים. היעד הוא לייצר "רכבת ימית" המורכבת מלפחות ארבע ספינות בלתי מאוישות. הספינות המרכיבות את הרכבת הימית יכולות להיות מחוברות באופן פיזי או מספיק שישוטו בפורמציות מתואמות. המטרה היא לפתח מערכת של ספינות חכמות ובלתי מאוישות, המסוגלות לשוט באופן אוטונומי לאורך אלפי קילומטרים תוך כדי שהן מבצעות את המשימות שלהן.

הפנטגון חוזה את פיתוחה של מערכת המורכבת מלפחות ארבע ספינות המסוגלות לשוט ביחד מרחק כ-12 אלף קילומטרים לפני שהספינות מתפזרות ונפרדות אחת מהשנייה וכל ספינה בלתי מאוישת תצא לבצע את משימתה האינדוידואלית. מערכת הספינות תצטרך גם להיות מסוגלת להתקבץ יחד באופן אוטונומי לאחר שכל ספינה סיימה את משימתה ולצאת לשייט נוסף באורך 12 אלף קילומטרים.

הפנטגון הדגיש שהאתגר הגדול ביותר שהרכבת הימית תצטרך להתמודד איתו הוא הגלים הקשים של האוקיינוס. 

Defenseone.com מדווחים שתוכנית הרכבת הימית צפויה להימשך לאורך 36 חודשים ותכלול שני שלבים. בשלב הראשון חוקרים יתכננו, ינתחו, יסמלצו ויבחנו מודלים של הרכבת הימית. השלב השני יתרכז בעיקר בשיפורים ומבחנים נוספים. היקף המימון שהתוכנית תקבל תלוי באיכות של ההצעות המתקבלות ומצב התקציב הקיים.