סטארטאפ יסייע באבטחת גבולות של בסיסים צבאיים

סטארטאפ יסייע באבטחת גבולות של בסיסים צבאיים

PHoto illustration US DoD

This post is also available in: enEnglish (אנגלית)

סטארטאפ לטכנולוגיות מעקב ותצפית זכה בחוזה בשווי 13.5 מיליון דולר מטעם חיל הנחתים האמריקאי כדי לספק "יכולות מעקב אוטונומיות ויכולות נגד פריצה" לבסיסים של חיל הנחתים ברחבי העולם.

Anduril Industries זכו בחוזה לאספקת תמיכה במערכות תצפית לארבעה בסיסים שונים של חיל הנחתים – אחד בהוואי, אחד באריזונה, ושניים ביפן.

כחלק מהסכמי החוזה, Anduril תהיה אחראית לשלוח, להתקין ולתחזק את הטכנולוגיה. בנוסף, החברה תהיה אחראית ללמד גורמים ממשלתים איך להפעיל את הטכנולוגיה.

מדובר על פלטפורמת ה-Lattice השייכת לחברה. הפלטפורמה מסוגלת לזהות בני אדם באמצעות בינה מלאכותית (AI). המערכת מנצלת מגדלי שמירה שמותקנים עליהם חיישנים. יש למערכת גם את האפשרות להסתייע ברחפנים אוטונומיים, אך לא הוזכר שימוש ברחפנים בחוזה.

המערכת צפוייה להיות מוכנה ב-20 בספטמבר. התכנון הוא לבחון את המערכת למשך שנה, שבסופה בכירים צבאים יחליטו אם כדאי להעריך את החוזה.

Theverge.com מדווחים שחיל הנחתים מעוניין בטכנולוגיה המסוגלת לזהות ולאתר עצמים ובני אדם על היבשה ובים, רכבים, וסירות. החיל הודיע ש-Anduril הינה החברה היחידה שמספקת את היכולת לעמוד בכל הדרישות של החיל באופן אוטונומי.

החברה רכשה חלק מהניסיון שלה כשעבדה על הגבול שבין ארצות הברית למקסיקו. כדי לספק ולסייע במעקב ותצפית, החברה השתמשה בטכנולוגית "חומת גבול וירטואלי" (Virtual Border Wall). הטכנולוגיה עזרה לסוכנים לעצור 55 אנשים שחצו את הגבול באופן בלתי חוקי במשך תקופת ניסיון של עשרה שבועות, אך המחלקה האמריקאית לביטחון המולדת לא נתנה תגובה רשמית לגבי האפקטיביות של המערכת.