הערך המוסף של טכנולוגיות דואליות  

הערך המוסף של טכנולוגיות דואליות  

photo illust US Navy

This post is also available in: enEnglish (אנגלית)

מחקר חדש מגלה כי לטכנולוגיות שמקורן בפיתוח צבאי יש השלכות מרחיקות-לכת על הכלכלה הלאומית של ארה"ב. נמצא כי היקף הפעילות הכלכלית של עסקים בארה"ב, שמייצרים מוצרים ושירותים על בסיס טכנולוגיות דואליות שהומצאו במעבדות הצבא, מגיע לסכום של $58 מיליארד. 

היקף המכירות של מוצרים ושירותים חדשים על ידי חברות עם הסכמי מסחור עם מחלקת ההגנה האמריקאית הגיע לכ-$27 מיליארד. 

המחקר של TechLink נועד לקבוע את היקף התרומה של הסכמי המסחור לפעילות כלכלית חדשה וליצירת מקומות עבודה חדשים בארה"ב, 

“המעבדות הצבאיות בראש ובראשונה תומכות בלוחמי הצבא, אבל מסתבר שהן מסייעות גם לכלכלה, בכך שהן מעמידות את ההמצאות הדואליות שלהן (המיועדות לשימוש כפול, אזרחי וצבאי) לשימוש חברות פרטיות, שהופכות אותן למוצרים זמינים בשוק המסחרי", כך אומר ברט בסקר, המנהל בפועל של TechLink. "הסכמי מסחור לעיתים קרובות מאפשרים לעסקים לבנות מוצרים חדשים עם תקציבי מו"פ מצומצמים. המוצרים המפותחים בדרך זו מועברים באמצעות רכש חזרה אל הלוחמים", הוא הוסיף.

החוק האמריקאי מחייב את הסוכנויות הפדראליות להנגיש את הפיתוחים שלהן למגזר הפרטי לטובת הכלכלה הלאומית. הסכמי מסחור משמשים כדי להעביר את זכויות הקניין הרוחני על ההמצאות האלה מהממשל לעסקים פרטיים, לפי techlinkcenter.org..

TechLink הוא מכז העברת טכנולוגיות הממומן על ידי מחלקת ההגנה האמריקאית, ומרכזו באוניברסיטת מונטנה. המחקר נעשה בשיתוף עם חטיבת המחקר העסקי של בית הספר לעסקים באוניברסיטת קולרדו בולדר.

הגישו מועמדות לאקסלרטור הביטחוני של iHLS