שכבת אבטחה חדשה למקומות ציבוריים גדולים

שכבת אבטחה חדשה למקומות ציבוריים גדולים

This post is also available in: enEnglish (אנגלית)

עבור אנשי אבטחה, נראה כמעט בלתי אפשרי להבחין בכל מה שקורה בחללים גדולים הומי אדם, כגון שדות תעופה, איצטדיונים, ומקומות ציבוריים גדולים אחרים שדורשים מערכות מעקב.

מערכת ה-Immersive Imaging, טכנולוגיה חדשה מפיתוחה של המחלקה האמריקאית לביטחון המולדת – מינהל המדע והטכנולוגיה, מהווה יכולת מעקב מנקודה בודדת, שמקיפה 360 מעלות. הטכנולוגיה שפותחה על ידי מעבדת לינקולן במכון הטכנולוגי MIT ,במימון מינהל המדע והטכנולוגיות, עשויה לספק לצוותי האבטחה תמונות הרבה יותר רחובות מכל מערכת מצלמה אחרת, ולאסוף נתונים ויזואליים ברורים ומקיפים.

המערכת, שמציעה תמונות ברזולוציה גבוהה וכיסוי 360 מעלות, מספקת – באמצעות מסך מלא – מודעות מצב עם יכולות זיהוי פלילי מהירות ואנליטיקת נתונים בזמן אמת.

הטכנולוגיה מספקת אמצעי מעקב מתמשך יותר, בפרט באזורים צפופים כמו מסופי שדותתעופה, בהם נעשית סריקה של אלפי אנשים מידי יום.

"כעת קיימת הפרדה מלאה בין הניטור לפני עמדת הבידוק, עמדת הבידוק, והאזור הבטוח לאחר שהנוסעים נבדקו. בעתיד אנחנו רוצים להסתכל על התהליך בכללותו, מהכניסה ועד לעמדת הבידוק, אומר ג'ון פורצ'ן, מנהל תוכנית במינהל המדע והטכנולוגיה.

“מערכת ההדמיה האימרסיבית תאפשר מודעות מצב בכל רחבי הטרמינל".

יתרה מזאת, מצלמות רבות כיום יכולות להיות מופעלות מרחוק, ויש לכוון אותן ישירות לאזורים בהם נדרש המעקב, מה שכופה על המפעילים לבחור בין רזולוציה גבוהה של אזור מצומצם לבין רזולוציה נמוכה של אזור נרחב. הפלטפורמה החדשה מחוללת מהפיכה במעקב 360 מעלות בכך שהיא מספקת רזולוציה המספיקה כדי לזהות פנים של אדם ממרחק 100 מ' ויותר בו זמנית לכל הכיוונים, מה שמוסיף שכבת אבטחה חדשה לזירות אלה.

בעזרת מקסימום 50 עדשות אינדיבידואליות ברזולוציה גבוהה, מחברת המערכת את הפרספקטיבות הרבות לכדי תמונה בודדת מתמשכת. ממשק המשתמש הגרפי של המערכת משלב תוכנת צפיה עם אלגוריתמים של מעקב ועיבוד וידאו, מה שמספק פיד מקיף וקבוע, מסביר פורצ'ן.

הפלטפורמה מאפשרת מפעילים מרובים בו זמנית שיכולים לסרוק ולבצע זום על כל השטח הנסרק, לבחור אזורים לצורך קביעת התראות אוטומטיות או לבדוק אחורה סרטי ארכיון כדי לבחון מקרוב ארועים קריטיים.

התיעוד ברזולוציה מלאה ניתן לאחסון ושליפה מהמצלמה למשך עד 30 יום, דחיסת התמונה מאפשרת צילום נתונים יעיל.

פיתרון האחסון של המערכת מאפשר כמויות גבוהות ביותר של נתונים, התומכים במעקב בזמן אמת, כך לפי newswire.com.