נשק חדש ליחידות המיוחדות של גרמניה

נשק חדש ליחידות המיוחדות של גרמניה

special operations
Nederlandse Antillen, Curacao. 11 februari 2015 De "Optreden Waterrijke Gebieden Specialistenploeg" (OWG-Specploeg) van het Korp Commando Troepen beoefend haar optreden in de wateren rond Curacao.

This post is also available in: enEnglish (אנגלית)

נשק חדש יתגבר את יכולותיה של גרמניה בתחום המבצעים המיוחדים. הגרסה העדכנית של רובה ה-HK416 carbine מתוצרת Heckler & Koch יסופק לשתים מיחידות העילית של צבא גרמניה – ה-KSK, היחידה העיקרית של גרמניה נגד טרור, וה-KSM, המתמחה במבצעים מיוחדים נגד טרור בזירה הימית.

היחידות יקבלו את גרסת ה-A7 של ה-HK416 במהלך השנה כתחליף לרובי הסער הישנים שברשותם, G36, וכן כתגבור או תחליף לרובי ה-HK 416 A5 הפעילים כיום בשתי היחידות. הגרסה החדשה מוכרת בגרמניה כ-G95.

רובי ה-HK416 המותאמים ל-5.56 של נאט"ו נמצאים בשימוש צבאות וסוכנויות אכיפת חוק ברחבי העולם, וכן בידי יחידות מיוחדות, והופעלו בין השאר על ידי ארה"ב, פולין, נורווגיה, אוסטרליה ועוד באזורי לחימה במשך יותר מ-15 שנה.

הרובה פותח עבור יחידת כוח דלתא של צבא ארה"ב כתחליף לקרבין M4, שלקה בבעיות אמינות ותפקוד בסביבות עוינות, כך מדווח militarytimes.com.

חברת H&K עבדה בשיתוף עם כוח דלתא על פיתוח הדגם לפי פלטפורמת ה-M4 בתוספת מערכת בוכנת גז מכה-קצרה בדומה ל-G36, דגם אחר של החברה. הרובה החדש נכנס לפעילות בכוח דלתא ב-2004.

יחידות KSK ו-KSM, המבצעות תפקידים דומים לאלה של כוח דלתא ויחידת העילית DEVGRU של הצי האמריקאי, יקבלו דגם ארגונומי יותר בגרסת ה-A7. בין השיפורים – מתג בורר חדש שדורש רק תנועה של 45 עד 90 מעלות כדי לברור את קצב הירי או לנצור את הנשק.

הנשק החדש כולל כסטנדרט קנה של 14.5 אינץ' ומשקלו כשהוא ריק יהיה כ-3.7 ק"ג. בנוסף, הרובה יכלול כוונת ברזל לשחרור מהיר, שמוצמדת על המסילה העליונה, וכוונת חזית מתקפלת המורכבת על הקנה.