רחפנים קטנים – האיום שמתגבר

רחפנים קטנים – האיום שמתגבר

drone

This post is also available in: enEnglish (אנגלית)

רחפנים קטנים, איטיים, הטסים בגובה נמוך הופכים לאיום גדל והולך כנגד כוחות צבא ארה"ב הפרוסים בעולם. הצבא ציין כי בשנים האחרונות הרחפנים הקטנים, ביניהם מוצרים מסחריים מהמדף, מהווים איום, קשה יותר לאתר אותם והם מסוגלים לחמוק ממערכות המכ"ם. בדוח של הצבא נאמר כי יותר מ-600 סוגים של כטב"ם נמצאים בשימוש בלמעלה מ-80 מדינות, והם יושמו באופן צבאי על ידי המדינה האיסלאמית בעיראק ובסוריה.
על רקע זה העניק צבא ארה"ב חוזה בסך $108 מיליון לחברה הביטחונית SRC עבור אספקת טכנולוגיה נגד רחפנים בשם Silent Archer.
הטכנולוגיה כוללת מערכות מוכחות של מכ"ם ואלקטרוניקה, מצלמה לזיהוי מטרות ויזואלי וכן תצוגת משתמש בתלת מימד המספקת ללוחם מודעות מצב מתקדמת, כך נאמר באתר החברה.
דוח בלתי מסווג ששוחרר על ידי צבא ארה"ב ב-2016 טען: "ככל שמערכות הטיס הבלתי מאוישות הופכות קטנות ואיטיות יותר ופועלות בגבהים נמוכים, הן הופכות יותר קשות לאיתור, זיהוי וסילוק. הודות להתקדמות הטכנולוגית מערכות אלה אף תוגברו. מדובר במערכות מייצור עצמי, בחסות מדינות או מוכנות מהמדף. התפקידים האופייניים להן הם סיור בקנה מידה מוגבל ומעקב".
"יחד עם זאת, המזעור של הרכיבים יהפוך את הרחפנים לבעלי יכולות רבות יותר בעתיד. זאת, בנוסף למימדים הקטנים שלהם, המחיר הנמוך והיכולות הנרחבות – יגבירו את השימוש בהם ברחבי העולם".
צבא ארה"ב כבר הזמין בעבר 15 מערכות של טכנולוגיה נגד רחפנים מ-SRC ב-2017 במסגרת חוזה בשווי $65 מיליון. בהמשך בחר חיל האוויר האמריקאי מערכות כאלה נגד רחפנים במסגרת חוזה של $57 מיליון, לפי army-technology.com.
המערכת ניתנת לפריסה באתר נייח, על כלי מתנייע או בכלי טיס, והיא מהווה את פיתרון הבחירה להגנת אישים וארועים בפרופיל גבוה כגון מפגשי הפסגה של ה-G8 ו-G20 וכן אולימפיאדת קיץ 2012.