יוזמה חדשה להשיק נמל חכם

יוזמה חדשה להשיק נמל חכם

This post is also available in: enEnglish (אנגלית)


במאמץ משותף להפוך נמל לחכם על ידי שימוש בפתרונות טכנולוגים על בסיס לוויני, שירות ה- SAINTS

(situational awareness information national technology service) הבריטי מרכז ביחד מומחים מתחום העסקים, מאוניברסיטאות, ומהמגזר הציבורי על מנת למצוא דרכים להשתמש בבינה מלאכותית (AI) על מנת לרתום מידע ולפתח פתרונות דיגיטליים לניהול הכללי של נמלים.

איזור צפון מערב אירופה נבחר כ"מקום האידאלי" להשקת הניסוי בנמל החכם, בזכות התלות הגדולה של הכלכלות האזוריות בנמלים.

קת'רין ג'ונס, מנהלת ב-Busines Durahm, העירה כי "ההשקה של SAINTS מדגימה את התפקיד החשוב של התפתחות טכנולוגיות החלל והלווינים באיזור, כזו היכולה לעזור בלמצוא פתרונות לסוגיות מקומיות ולפתח אותן על מנת לפתור בעיות גלובליות וקיומיות."

היוזמות הדיגיטליות של SAINTS יכללו בדיקות של פתרונות מבוססי לווין לנמלים, כך שיוכלו לספק אפשרויות עסקיות נוספות ושימוש בשטחי ים מרוחקים, ובכך להגביר צמיחה של אנרגיה ירוקה, לשפר את חווית הצרכן, ולהשיג יעילות תפעולית.

בנוסף השקת הניסוי תבחן טכנולוגיות של ניתוח מידע, כלים ימיים בלתי מאוישים, ורחפנים ובכך תאפשר לנמלים להפוך לחכמים יותר, להאיץ את המסחר ולהפחית בעלויות, לפי porttechnology.org.

סטיוארט מרטין, מנכ"ל חברה לשיגור לווינים, אמר: "ככל שהסחר הבינלאומי ממשיך לצמוח בלי להיחלש, היוזמה של SAINTS היא הזדמנות חדשה ומרגשת עבור חברות בריטיות לבצע התקדמות טכנולוגית משמעותית למען הנמלים, ולהראות מה ניתן להשיג משילוב של ידע לוויני, מדידה יבשתית ובינה מלאכותית."