חיל האוויר האמריקאי ימכור שלושה כטב"מי מעקב ליפן

חיל האוויר האמריקאי ימכור שלושה כטב"מי מעקב ליפן

surveillance uav
An RQ-4 Global Hawk unmanned aircraft like the one shown is currently flying non-military mapping missions over South, Central America and the Caribbean at the request of partner nations in the region. (U.S. Air Force photo/Bobbi Zapka)

This post is also available in: enEnglish (אנגלית)

יפן מתגברת את יכולות המעקב הבלתי מאויש שלה. חיל האוויר האמריקאי וממשלת יפן הסכימו על עסקה בהיקף של $489.9 מיליון במסגרתה חיל האוויר, בשותפות עם Northrop Grumman Aerospace Systems, יבנו שלושה כטב"מי מעקב לטווח ארוך מסוג Global Hawk בנוסף למערך חיישנים מוגבר לכל כטב"ם, לפי militaryaerospace.com.

ה-Block 30M Global Hawk הוא כטב"ם לטווח ארוך וגובה רב הבנוי לספק מודיעין בזמן-אמת, מעקב וסיור על פני שטח רב. הכטב"ם נושא איתו חיישני אותות אלקטרונים והדמיה מתוחכמים למשימות שיכולות לעבור את טווח ה-32 שעות.

הכטב"ם מיועד לשאת את מערכת החיישנים ה-(Enhanced Sensor Suite (EISS של Raytheon ואת מטע"ד מודיעין האותות המוטס (ASIP) של Northrop Grumman הבנוי למודעות מצב ואיסוף מודיעין לאורך שטחים עצומים.

הכטב"ם מתוכנן לתגבר ואף להחליף את כלי הטיס המאויש לגובה רב למטרות סיור של חיל האוויר מדגם U-2.   

מערכת ה-EISS על הכטב"ם מספקת תמונות על ידי שימוש במכ"ם מפתח סינתטי או מכ"ם לגילוי מטרות נעות (SAR/MTI) המתאים לכל תנאי מזג אוויר, מצלמה דיגיטלית אלקטרו-אופטית (EO) ברזולוציה גבוהה, וחיישן אינפרא-אדום דור שלישי, כאשר כל אלו מופעלים דרך מעבד אותות סטנדרטי.   

ה-EISS מאפשר לכטב"ם לסקור איזורים גיאוגרפים עצומים עם איכות תמונה שיכולה לזהות סוגים שונים של רכבים, מטוסים, אנשים וטילים גם בתנאי מזג אוויר קשים, ביום או בלילה. המערכת משדרת תמונה ואינפורמציה על מיקום מגבהים של עד 60,000 רגל קרוב למהירות זמן-אמת עם ראיית לילה ויכולות מכ"ם.

הכטב"ם באורך של כ-16 מטרים, עם מוטת כנפיים של כ-40 מטרים, ומסוגל לטוס עד לגובה של 60,000 רגל, לשאת מטען של עד 1.5 טון ומשך הטיסה טיסה שלו כ-32 שעות למיכל דלק אחד.  

פי תנאי הסכם עם יפן Northrop Grumman אמורים לסיים את הפרויקט עד ספטמבר 2022.

בינתים, חברת General Atomics Aeronautical Systems (GA ASI) מתכוונת למכור לממשלת יפן כלי טיס בלתי מאוישים לצורך משימות אבטחה לאומית. החברה תמכור את כטב"מי ה-MQ-9B Guardian לכוחות ההגנה העצמית של יפן. במהלך ההדגמות אסף הכטב"ם מידע מדעי, כולל נתונים שיוכלו לשמש לחקר הטמפרטורה באוקינוס ולמודעות בתחום הימי.