מסך ממוזער יגביר את מודעות המצב של החייל

מסך ממוזער יגביר את מודעות המצב של החייל

U.S. Air Force Staff Sgt. Steven Nace of the 121st Air Refueling Wing Security Forces Squadron, Rickenbacker Ohio Air National Guard Base, Columbus, Ohio, leads a security patrol from the 455th Expeditionary Security Forces Squadron (ESFS)on 10 Feb, 2012. The 455th ESFS "Reapers" conduct 24 hour patrols to disrupt insurgent activities away from their base. The 455th ESFS is responsible for protecting all activities and freedom of operations by U.S. and Coalition Forces. (U.S. Air Force photo/ Tech. Sgt. DeNoris A. Mickle/Released)

This post is also available in: enEnglish (אנגלית)

אחד האתגרים הקריטיים בשדה הקרב הוא השגת מודעות מצב. חוקרים בצבא ארה"ב טוענים כי פיתוח מסך תצוגה ממוזער עשוי להיות בדיוק מה שהחיילים צריכים כדי להעביר נתונים טקטיים בנסיבות מאתגרות ולשתף מידע בשדה הקרב.

תצוגה זעירה על הקסדה תשחרר את החייל לנוע בקלות ותספק לו במהירות פרטים ויזואליים גם בתנאים של אור נמוך או במצבים של ראות גרועה. היא גם אינה דורשת מהחייל להזיז את מבטו כדי להסתכל על מכשיר בידו וכך להסב את תשומת הלב מהזירה שלפניו. בנוסף, התצוגה תוכל לשפר מבצעים באור-יום מלא.

התצוגה תסתמך על נתונים מחיישנים ממגוון מקורות, למשל מרשת ה- Nett Warrior (מערכת מודעות המצב של חיילי החי"ר) וכן היא יכולה למשוך מידע מודיעיני ממערכות שליטה ובקרה המורכבות ברכב.

"מדובר ביחס גודל-משקל-מקור כוח", מסביר ג'ין קלייגר, סגן מנהל החטיבה למערכות לחימה במינהל החיישנים האלקטרוניים ב-CERDEC, מרכז המחקר, הפיתוח וההנדסה לתקשורת ואלקטרוניקה של צבא ארה"ב. "מרכיבים את התצוגה על הראש, ומכייון שהיא קרובה לעיניים אין צורך בתצוגה גדולה יותר. היא יכולה להיות קטנה, קלת משקל ובעלת צריכת אנרגיה נמוכה".

בסופו של דבר, המיקרו-תצוגה הזו תוסיף לארגז הכלים של החייל גם יכולות של מציאות רבודה. החייל יוכל להשתמש בנקודות שעל התצוגה כדי לנווט במקום להשפיל את המבט למפת נייר, או למכשיר מרשת ה-Nett Warrior. כל המידע נמצא מול עיניו תוך שהוא שומר על מודעות מצב.

מדובר בתצוגה של הכמות הנכונה של המידע והצגתו בצורה יעילה", מסביר קלייגר. "התצוגה תצטרך להיות ניתנת להתאמה על ידי המשתמש, או לפי העדפות ספציפיות. לדוגמא, אם אני נהג, ארצה לקבל מידע לגבי הניווט ואולי על איומים קרובים, אבל אין לי צורך במטרות בטווח הרחוק. אם אני תותחן ארצה לראות את האיומים ואת הכוחות הידידותיים בכל הטווחים".

צוות הפיתוח התמודד עם מספר אתגרים טכניים כדי לכווץ את גודל המסך. ההתמודדות עם אור השמש הבוהק גם היא הוותה בעיה. רוב פתרונות המסך המסחריים בשוק אינם מסוגלים לספק את הבהירות הנדרשת עם צבע מלא ורזולוציה גבוהה הנדרשים לתמיכה ביישומים הצבאיים, והיצרניות המסחריות של הטלפונים הניידים מתמקדות בדרך כלל בשאיפה לייצר מסכים גדולים יותר, ולא קטנים, כך מדווח c4isrnet.com.

המהנדסים ניסו גם לדחוף למציאת פיתרון של מסך שיספק נתונים לא רק קריאים אלא גם מדויקים. "לדוגמא, כשמדובר במידע על כוח ידידותי, לפי קואורדינטות רשת דו-מימדיות, יש להציג את המידע בצורה מדויקת בתלת מימד, בעולם האמיתי", מוסיף קלייגר. "זהו האתגר הגדול של המציאות הרבודה, המיקום הגיאוגרפי של המידע השכבתי."