טילי פטריוט יסופקו לשוודיה לתגבור ההגנה האווירית

טילי פטריוט יסופקו לשוודיה לתגבור ההגנה האווירית

This post is also available in: enEnglish (אנגלית)

במטרה לתגבר את ההגנה האווירית שלה על רקע מתיחות עם רוסיה, שוודיה מתכוונת לרכוש מ-Raytheon מערכות פטריוט להגנה אווירית. העסקה תכלול ארבע מערכות ירי ושני סוגי טילים לצד ציוד נוסף ואימונים, כך מסרה ממשלת שוודיה. האספקה תושלם לפני 2025.

שוודיה, שאינה חברה בברית נאט"ו, הביעה דאגה לנוכח המצב הביטחוני המחמיר באזור הים הבלטי במהלך השנים האחרונות. רוסיה הגבירה את הפעילות הצבאית שלה שם מאז סיפחה את חצי האי קרים מאוקראינה בשנת 2014. מערכת ההגנה האווירית של שוודיה אינה מסוגלת להתמודד עם טילים בליסטיים.

מינהל הרכש הצבאי השוודי החל במו"מ על מערכות הפטריוט בנובמבר 2017 במטרה להחליף את מערכת ההגנה האווירית הקיימת. המו"מ סוכם באפריל והממשלה היתה אמורה להמשיך בתהליך הרכישה.

"הממשלה החליטה להסמיך את מינהל הרכש.. לחתום על החוזה עם ארה"ב לרכישת מערכת ההגנה האווירית האמריקאית פטריוט", כך נאמר בהודעת משרד ההגנה, לפי סוכנויות ידיעות בינלאומיות.

בחוד אפריל, הודיע מינהל הרכש כי העסקה הראשונית תהיה בערך של $1.13 מיליארד, אך סכום זה עשוי להיות מוכפל פי שלושה במידה ששוודיה תשמש באופציה להגדלת מספר הטילים שתרכוש עד למקסימום של 300 טילים.

לפי businessinsider.com, ממשלת שוודיה לא ציינה כמה טילים ייכללו בתחילה או מה התוכניות לטווח הארוך. נתגלעו חילוקי דעות בממשלתה האם לממן את העסקה באופן נפרד או לכלול אותה בתקציב הצבאי הנוכחי, מה שיגרום לקיצוצים בתקציב זה בתחומים אחרים.