שותפות בין התעשיה האווירית ו-SNC בכטב"מים טקטיים לשוק הממשלתי האמריקאי

שותפות בין התעשיה האווירית ו-SNC בכטב"מים טקטיים לשוק הממשלתי האמריקאי

tactical uas

This post is also available in: enEnglish (אנגלית)

על רקע העליה בשימוש בכלי טיס בלתי מאוישים לתגבור הגמישות המבצעית, הבטיחות והיעילות של המבצעים האוויריים של צבא ארה"ב, חתמו Sierra Nevada Corporation (SNC) והתעשיה האווירית הישראלית על הסכם שיתוף פעולה אסטרטגי לתמיכה בפיתוח כטב"ם טקטי חדש להמראה ונחיתה אנכית (VTOL) עבור השוק האמריקאי.

החברות רואות בשיתוף פעולה זה פוטנציאל גבוה ביישומי משימות מיוחדות בשוק הכטב"מים הטקטיים האמריקאי בעשור הקרוב.

הכטב"ם יספק ליחידות קדמיות את היכולת לפרוס נכסי כטב"ם למודיעין, מעקב וסיור (ISR) באזורים נרחבים בסביבות מאתגרות ללא צורך בגישה למסלול המראה ונחיתה, בצורה בטוחה שמורידה את הסיכון במגוון רחב של מבצעים ומקומות.

ההסכם מבוסס על מערכת יחסים בת חמש שנים בין שתי החברות, המשלבת את הניסיון של SNC בפיתוח ובחינת כטב"מים ניתנים להתאמה בתנאי שיגור שונים ובמגוון סביבות, עם המומחיות הגבוהה של התעשיה האווירית ויכולותיה ליצור פיתרון VTOL חדשני עבור שוק הכטב"מים הטקטיים.

הניסיון שצברה SNC בתוכניות אינטגרציה של מערכות בקנה מידה גדול עבור המימשל האמריקאי ויכולותיה ההנדסיות המובילות, לצד המערכות הבלתי מאוישות בעלות המוניטין העולמי של התעשיה האווירית יניבו מוצר שייוצר, יופעל ויתוחזק בארה"ב, כך לפי הודעת החברות.

כחברה הקבלנית הראשית, SNC תהיה אחראית על מכלול אינטגרציית המערכות ותוביל את השיווק בארה"ב לתמיכה במכירות ישירות והזדמנויות החכרה ארוכות-טווח.

שאול שחר, סגן נשיא ומנכ"ל קבוצת המטוסים הצבאיים בתעשיה האווירית, אמר כי "אני בטוח שהמומחיות המובילה של SNC בתחום ההנדסי ונוכחותה המוצקה בארה"ב בשילוב עם הניסיון וההובלה של התעשיה האווירית במערכות בלתי מאוישות, כולל מערכות VTOL, ייצרו מערכת אמריקאית באיכות גבוהה שתענה על הצרכים הגוברים של השוק".

לדברי טים אווינגס, סגן הנשיא של תחום מערכות המשימה האינטגרטיביות ב-SNC, "אנו שמחים שביצועי העבר המרשימים של התעשיה האווירית והמוצרים החדשים כמו כטב"מי VTOL יהוו את הבסיס למערכת יחסים זו לתועלת שני הצדדים".