נורווגיה מתגברת את משמר החופים

נורווגיה מתגברת את משמר החופים

coast guard

This post is also available in: enEnglish (אנגלית)

נורווגיה מתגברת את יכולותיה בתחום אבטחת החופים. צבא נורווגיה יצויד בשלוש ספינות משמר חופים חדשות מתוצרת Vard Langsten ברבעון הראשון של השנים 2022,2023, ו-2024. הספקית, מפתחת ויצרנית ספינות מיוחדות שמרכזה בנורווגיה, חתמה על חוזה בסך $610 מיליון לבניית שלוש ספינות משמר חופים עבור סוכנות ההצטיידות של משרד ההגנה הנורווגי, ה-NDMA.

סדרת הספינות שיוצרו על פי דרישה יחליפו את ספינות משמר החופים מסוג Norkdapp. הספינות, שפותחו לצורך משימות ברחבי העולם, מסוגלות לפעול בכל תנאי מזג אוויר ובכל תנאי הים, ובחוף. גוף הספינות החדשות המיועדות לפעול בתנאי הקוטב המאתגרים יתוגבר לעמידות לקרח.

הספינות, באורך של 136 מ' ורוחב 22 מ' יכולות לשמש לנסיעות למרחק ארוך, משימות חילוץ והצלה, מעקב ועוד.

ממשלת נורווגיה הודיעה על התוכנית לבנות שלוש ספינות חדשות כבר בספטמבר 2016. לאחר בחינת ההצעות משלוש מספנות מתחרות, בחרה הלשכה במשרד ההגנה את VARD להמשך המו"מ באוקטובר 2017. הפרלמנט הנורווגי אישר את ההשקעה ביוני השנה והמו"מ הסופי הושלם תוך מספר שבועות.

פיתוח הקונספט בוצע על ידי חברת VARD בשיתוף עם LMG Marin כדי לענות על הדרישות של הצבא לגבי עמידות, עלות מחזור חיים ואמינות.

מנכ"ל הלשכה במשרד ההגנה מט סורפונדן אמר: "בהתאם לאינטרסים של הביטחון הלאומי, החליטה ממשלת נורווגיה כי התחרות על האספקה תוגבל למספנות נורווגיות בלבד. קבוצת VARD ענתה על דרישות הצי ומשמר החופים בצורה הטובה ביותר".

גוף הספינות ייבנה במתקני החברה ברומניה, לפי homelandsecurity-technology.com.