הצוללת הזו תשנה את כללי המשחק עבור היחידות המיוחדות

הצוללת הזו תשנה את כללי המשחק עבור היחידות המיוחדות

miniature submarine

This post is also available in: enEnglish (אנגלית)

מערכת תת-ימית חדשה מספקת אמצעי גמיש שמסוגל לשאת מטע"דים למרחקים ללא מעורבות אדם באופן התפעול הבלתי מאויש או להוביל צוללנים באופן המאויש. הצוללת הזעירה שמיועדת למשימות צבאיות חמקניות היא מערכת היברידית של גלשן וכלי רכב תת-ימי. היא מסוגלת לעבור בקלות מרכב נהוג על ידי מפעיל לרכב שנוהג את עצמו ומבצע עצמאית את משימותיו.

ככלי תת-ימי, ה-Proteus מתוצרת Huntington Ingalls ו-Batelle מיועד ליחידות החודרות באופן חשאי לטריטוריית אויב באמצעות הים. בצבא ארה"ב, יחידות ה-SEALs של חיל הים וצוותים אחרים עוברים אימונים למשימות ימיות. בעתיד, מערכות מסוג זה יוכלו לשמש גם ככלי תקיפה של חיל הים. אם בסופו של דבר הכלי יצויד באמצעי לחימה, אנשי ה-SEALs יוכלו לירות ממנו בקרבות תת-ימיים.

משקלו של הכלי כ-3630 ק"ג, אך הוא מסוגל לנוע במהירויות עד כ-10 קשר. הוא מצויד במערכת סוללה מיוחדת שמאפשרת לו מהירות של כ-1300 ק"מ.

בניגוד לצוללות הצבאיות הגדולות, בתוך כלי זה אין חמצן. הצוללת הזעירה מוצפת במים כך שצוללני הקרב חייבים לחבוש את מסכות הצלילה כדי לשהות בה.

כאשר אין אנשים בתוך הצוללת, היא יכולה להגיע לעומקים של כ-60 מ'. כאשר היא מכילה לוחמים היא מסוגלת להגיע לכ-45 מ' מתחת למים.

כל צוללת יכולה להכיל שישה אנשי צוות של ה-SEALs. כששתי צוללות מגיעות ליעד, הצוללת הראשונה מבצעת סיורים לאורך החוף ומזינה נתונים בזמן אמת לגבי תנועות האויב לצוות שבצוללת השניה, כאשר הם נעים ביבשה, ואז לנוע חזרה למקום המוצא.

הצוללת השניה נעה מייד לעבר נקודת המוצא. משם, משימתה היא לנטר את האזור. במידה ויש חדירה לאזור, למשל על ידי יחידות אויב שהופיעו לפתע על קו החוף, יכולה צוללת זו להזהיר את צוות ה-SEALs ואת הצוללת השניה.

לפי foxenews.com, לא זו בלבד שהצוללת יכולה להביא אנשים לנקודת המטרה, אלא היא יכולה גם לספק מיקרו-רחפנים אוויריים, ימיים ותת-ימיים לנקודת מטרה ולשגר אותם.

הצוללת מצוידת בחיישנים מתקדמים ומצלמות, כך שאנשי הצוות שלה יכולים לספק תצפיות מתחת למים ובשמיים עבור הצבא.

הכלי יכול לבצע בעצמו משימות סיור ללא כל מעורבות אנושית. למעשה, המערכות יכולות פוטנציאלית לשתף פעולה ולעבוד יחד מבלי להתגלות, ולספק מודיעין מעקב וסיור לגבי חופי האויב והכוחות הימיים שלו.