האם התחבורה האווירית העירונית הופכת למציאות?

האם התחבורה האווירית העירונית הופכת למציאות?

urban air transportation

This post is also available in: enEnglish (אנגלית)

לאחרונה נחשף קונספט של כלי טיס חשמלי הממריא ונוחת אנכית – eVTOL. החברה המפתחת, EmbraerX, שמהווה חלק מתאגיד הענק הברזילאי Embraer לייצור מטוסים ואספקת שירותי תעופה, מעורבת במספר פרויקטים, ביניהם פיתוח טכנולוגיות eVTOL באמצעות שיתוף פעולה עם ענקית ההסעה השיתופית Uber, זאת במסגרת האקוסיסטם Uber Elevate המתמקד בתחבורה אווירית עירונית. ב-Uber טוענים כי הפרויקט יביא לשינויים מרחיקי לכת בערים ובחיי התושבים – הסעות יומיות מהירות יותר, פחות עומס בכבישים ואוויר נקי יותר.

לפי אתר Embraer, שיתוף הפעולה עם Uber מיועד לפיתוח פיתרונות ניידות עירונית. כלי הטיס יתחילו בקרוב לשנות לא רק את ההתניידות האורבנית אלא גם את הדרך בה מיליוני אנשים חיים את חייהם.

התפיסה החדשה מייצגת כלי טיס שמשימתו לשרת את הנוסעים בסביבה העירונית על בסיס עקרונות תכנון מובילים של בטיחות, ניסיון הנוסעים, מחיר סביר וחותמת נמוכה ביותר עבור הקהילה מבחינת רעש ושידור.

הדגם הראשון שנחשף הוא תוצאה של אינטראקציה מקיפה עם נוסעים עירוניים לגבי הניסיון שלהם, בשילוב המומחיות של צוותי Embraer ושיתוף הפעולה עם חברות ומכונים שונים, כך מדווח defenseworld.net.

פאולו סזאר דה סוזה, נשיא ומנכ"ל החברה, מציין: "אנחנו פועלים במרץ לצמיחה מתמדת ובאמצעות EmbraerX נניע חדשנות פורצת דרך ונאיץ הקמתם של עסקים חדשים לצמיחה בקצב מתוגבר. הניידות העירונית כבר בשלה לשינוי ואנו מחויבים למלא תפקיד מרכזי בשוק חשוב זה".