טכנולוגיית בלוקצ'יין תיושם בבחירות לנשיאות רוסיה

טכנולוגיית בלוקצ'יין תיושם בבחירות לנשיאות רוסיה

טכנולוגיית בלוקצ'יין תיושם בבחירות ברוסיה

This post is also available in: enEnglish (אנגלית)

החברה הממשלתית VTSIOM תציג טכנולוגיית בלוקצ'יין חדשנית לסקרי יציאה (סקר אותו ממלא מי שמסיים להצביע, וכותב בו באנונימיות מה הוא הצביע) במהלך הבחירות הקרובות לנשיאות רוסיה. הטכנולוגיה עוצבה כך שתשמור על שקיפות איסוף המידע ועל הגנה מפני האקרים.

"הפרויקט שלנו מספק אחסון נתונים שאנחנו מקבלי מסקרי היציאה בקלפיות דרך בנק בלוקצ'יין מיוחד.  זה ימנע כל שינוי חיצוני למידע, יוריד את יעילות התקפות ההאקרים ויוודא כי השקיפות של איסוף המידע וצבירתו נשמרת", כך לשון ההצהרה של מרכז המחקר לדעת הקהל ברוסיה, לפי אתר rt.com.

"במקרה של הצלחה, הפרויקט יהפוך ליסוד של תוכנית 'Digital VTSIOM' שנמצאת כרגע בפיתוח במרכז וצפויה להיות ממומשת בין השנים 2018-2021", כך נאמר בהצהרה.

הפרויקט יוצא לפועל על ידי חברת 2chain, המתמחה בשיווק ICO (הצעת מטבע ראשונית) וייעוץ כללי בנושאי בלוקצ'יין. ב- VTSIOM נאמר גם כי פרויקט החברה לשימוש בטכנולוגיית בלוקצ'יין לסקרי היציאה תהפוך לאחת הדוגמאות הראשונות של שיטת אחסון מידע מסוג זה בעולם.מנכ"ל החברה ואלרי פדורוב אמר כי הוא אישית חושב שהשימוש בבלוקצ'יין במחקר הבחירות מחזק את ההגנות נגד מתקפות האקרים. זה גם הופך את מערכת הסקרים לפחות מועדת לתקלות נפוצות  שיכולות להתרחש בעת העברת הנתונים.

הבחירות לנשיאות רוסיה נקבעו לתאריך ה-18 במרץ. שמונה אנשים רצים למשרה, כולל הנשיא הנוכחי ולדימיר פוטין. כל הסקרים האחרונים מראים כי פוטין ינצח בסיבוב הראשון.