אגוזי: לראשונה מטוסי החמקן ניצבים משני צידי הגבול

אגוזי: לראשונה מטוסי החמקן ניצבים משני צידי הגבול

This post is also available in: enEnglish (אנגלית)

מאת אריה אגוזי

משני צידי הגבול הישראלי-סורי נוצר מצב ייחודי וחסר תקדים, שללא ספק עומד לעניין מומחים רבים. החל מהשבוע שעבר, שני מטוסי החמקן המתקדמים ביותר בעולם הם מבצעיים משני צידי הגבול, ולמעשה בתוך אותו מרחב אווירי.

מקורות ישראלים מסרו כי רוסיה הפכה את סוריה למעבדת ניסוי ענקית עבור מערכות הנשק המתקדמות ביותר שלה. זוהי הזדמנות מיוחדת עבור המומחים להעריך את יכולותיהם של שני דגמי המטוסים.

ב-24 בפברואר חשף לווין צילום ישראלי תמונות של פריסת מטוסי חמקן מסוג סוחוי Su-57 על ידי רוסיה בפעם הראשונה. ISI, החברה הישראלית המפעילה את לוויני הצילום הודיעה כי הלווין שלה, Eros B, הבחין בשני המטוסים בבסיס חיל האוויר בחמיימים, במחוז החוף הסורי של לטקיה, המשמשת כמרכז העיקרי לפעילות המבצעית של רוסיה בסוריה.

מומחים ישראלים טוענים כי קרוב לוודאי שהמטוס הרוסי הוטס לסוריה כדי לבחון אותו ב"זירת קרב אמיתית".

ה-Su-57 נחשב למטוס "מהדור החמישי", הקבוצה הכוללת את ה-F-22 וה-F-35, שנרכש על ידי ישראל, ושהמטוס הרוסי אמור להוות תגובה נגדו.

סגן שר ההגנה הרוסי יורי בוריסוב אמר בראין בתחילת פברואר כי ה-Su-57 השלים את שלב הניסוי הראשון וציין כי ניסויי הקרב יימשכו על פי המתוכנן.

ב-22 בפברואר, הוצגו בפרסומי חדשות רוסים תמונות של שני מטוסי קרב Su-57 המתכוננים לנחות בבסיס חיל האוויר חמיימים. כמו כן הגיעו לבסיס ב-21 בפברואר גם מטוס התראה A-50, ארבעה מטוסי קרב Su-35 וארבעה מטוסי תקיפה קרקעית Su-25.

על פי שר ההגנה הרוסי, סך הכל 12 מטוסי Su-57 הוזמנו על ידי מוסקבה והמטוסים אמורים להצטרף לכוחות הסורים השנה.

עורך ראשי, iHLS