תחזית – חמשת הטרנדים החמים בביג דאטה

תחזית – חמשת הטרנדים החמים בביג דאטה

big data

This post is also available in: enEnglish (אנגלית)

מגמות בתחום הביג דאטה משתנות במהירות, אך מומחים מצפים כי כמה מהן ישפיעו בצורה משמעותית על פרויקטים בתחום בשנים הקרובות.

2017 היתה שנה משמעותית מבחינת ביג דאטה, והתפתחויות חשובות קרו במהלכה בתחום זה. לדוגמא, מגזר הבינה המלאכותית צבר תאוצה רבה כתוצאה מהמשך ההשקעה בפיתוח על ידי מספר גדל והולך של חברות טכנולוגיה. נישות נוספות שצמחו במהלך השנה כוללות את מאגרי הנתונים מבוססי הגרף, אחסון ענן, ביג דאטה fabrics – טכנולוגיה שיוצרת פלטפורמה ממוזגת התומכת באחסון, עיבוד ניתוח וניהול נתונים מבוזרים ועוד.

לכנס ביג דאטה לביטחון וביטחון המולדת

רבות מהמגמות צפויות להמשיך ב-2018, לצד כמה תחזיות חדשות, לפי brainworksinc.om:

  1. עליית מחשוב הקצה – זו המגמה הטכנולוגית הבאה שמומחי תעשיה ממליצים לעקוב אחריה. במחשוב קצה, ניתוח הביג דאטה מתרחש קרוב מאוד למכשירי ה-IoT והחיישנים במקום במרכזי הנתונים או בענן. יש בכך יתרונות רבים עבור חברות גדולות ומפעלים – פחות דאטה ברשתות, יכולת למחוק נתוני IoT שרלבנטים רק לזמן מוגבל, הפחתה בהוצאות האחסון והתשתית וקבלת תהליך ניתוח מהיר יותר. בסוף 2017, חברות טכנולוגיה מובילות החלו להשקיע בעדכון הפלטפורמות שלהן כדי שיתמכו במחשוב הקצה.
  2. התפתחות ה-IoT – לאינטרנט של הדברים צפויות להיות השלכות חשובות על הביג דאטה. צפויים נסיונות נוספים בתחום שילוב הבינה המלאכותית מפני שמספר גדול יותר של מכשירים הופכים להיות מחוברים ומסוגלים לדבר אחד עם השני. ארגונים יזדקקו לטכנולוגיות ומערכות חדשות כדי לטפל ולארגן את כמויות הנתונים האדירות המגיעות ממכשירי ה-IoT שלהם בכל התחומים, החל מבריאות ותשתית ציבורית ועד יצור ותחבורה.
  3. דרישה למהנדסי דאטה – הנדסת דאטה הופכת במהירות למשרה החמה של 2018. ניתוח נכון של ביג דאטה הוא בעל השלכות חיוביות על אסטרטגיה עסקית וערך כולל. לכן גוברת הדרישה למהנדסי דאטה, מה שמשקף את התחזקות ההשקעה של הארגונים והחברות בביג דאטה.
  4. המעבר לניתוח מבוסס ענן – יותר חברות יעברו לאסטרטגיה מבוססת-ענן עבור ניתוח ביג דאטה. מחקר חדש שפרסם מכון המחקר Forrester Research צופה כי ב-2015, 50% מהחברות יאמצו אסטרטגיה המעדיפה את הענן כמקור ראשון לכל הפעולות הקשורות בדאטה, ביג דאטה וניתוח. ישנם מומחים החוזים כי ארגונים רבים יותר ייזמו אסטרטגיות של ענן מרובה כתוצאה מהחשש להסתמך על ספק ענן יחיד.
  5. אתגרי אבטחה – בשנת 2018 יופיעו מגוון איומי אבטחה חדשים, לאור העובדה שהיקף השימוש הציבורי בענן הגיע להיקפים חסרי תקדים. החברות יצטרכו להשקיע יותר משאבים בהגנה על הנתונים שלהן מפני פריצות, נקודות פגיעות במערכת, השתלטות על חשבונות וגורמים זדוניים פנימיים בתוך הארגון כמו מנהלי מערכות.

תרצו ללמוד יותר על החידושים האחרונים בעולם הביג דאטה? בכנס והתערוכה הקרובים ביג דאטה למודיעין וביטחון יוצגו פתרונות טכנולוגיים חדשים לאתגרי ביג דאטה בתחומים האזרחי והביטחוני. הכנס יתקיים במרכז הכנסים לאגו בראשון לציון ב-21 בפברואר, 2018 בהשתתפות התעשיות המובילות והמומחים באקוסיסטם  בישראל ובעולם.

לפרטים 

ביתן/חסות/הרצאה: מתן שקד  matan@i-HLS.com   info@i-HLS.com  +972-54-809-7456