מתחרה חדשה לתעשיה הביטחונית הישראלית

מתחרה חדשה לתעשיה הביטחונית הישראלית

israeli defense industry

This post is also available in: enEnglish (אנגלית)

דרום קוריאה מטפחת תקופה ארוכה שאיפות לפתח מטוס קרב מתוצרת עצמית, כולל ציוד האוויוניקה כגון מכ"ם ה-AESA. כעת, היא הזמינה מהחברה השוודית Saab תמיכה בפיתוח אלגוריתם והערכה של מכ"ם AESA מוטס עבור מטוס הקרב מתוצרתה, ה-KF-X. עבור Saab, החוזה מהווה אבן דרך משמעותית המשקפת את היותה שותפה מרכזית לטווח ארוך עבור שלטונות דרום קוריאה והתעשיה שלה, לפי defenseworld.net.

הצעד הופך את שוודיה למתחרה חדשה לתעשיה הביטחונית הישראלית. מכ"ם מהסוג הזה מיוצר על ידי אלתא, החברה הבת של התעשיה האווירית, ועכשיו דרום קוריאה בחרה לשתף פעולה עם שוודיה בנושא.

סיאול פיתחה את מטוס הקרב, שנקרא בתחילה KF-X, בתמיכתה של לוקהיד מרטין, אך המימשל האמריקאי לא אישר לה ארבע טכנולוגיות חיוניות, ביינהן מכ"ם ה-AESA. אז נשבעו הקוריאנים לפתח את הטכנולוגיות האלה בעצמם.

דרום קוריאה מצאה באינדונזיה שותפה לפרויקט, כאשר מדינה זו תממן חלק מהתוכנית בתמורה לזכויות בייצור כמה מהמטוסים.

תוכנית פיתוח המכ"ם מתבצעת בראשותה של הסוכנות הקוריאנית לפיתוח בתחום ההגנה ADD, וחברת Saab תעבוד בשיתוף פעולה איתה ועם שותפתה LIG Nex1 שמרכזה בסיאול, המפתחת ומייצרת מגוון רחב של מערכות אלקטרוניות מדויקות מתקדמות. ערך ההזמנה $25 מיליון.

"אנו גאים להיות חלק מתוכנית הפיתוח של המכ"ם המוטס AESA. הדבר מחזק את ההוכחה למעמדנו כספקים מובילים וכשותפים בפיתוח הטכנולוגיה ותת-המערכות למטוס הקרב", אמר אנדרס קרפ, ראש תחום מערכות המעקב ב-Saab. "אחת ממטרותינו היא לחבור לתעשיה הדרום קוריאנית והממשלה כדי לתמוך בפיתוח מטוס הקרב המקומי".