נבחרת גיבורי-העל המודרנים

נבחרת גיבורי-העל המודרנים

This post is also available in: enEnglish (אנגלית)

חברת לוקהיד מרטין ערכה לראשונה ניסוי בו הציגה כיצד דגמי המסוקים שלה, בעלי אופציה לטייס אנושי, פועלים יחד עם כטב"מים קטנים במטרה לאתר ולכבות שריפות, למצוא נעדרים ולחלץ אותם.

דן ספור, סגן הנשיא למערכות בלתי מאויישות בלוקהיד מרטין הסביר: "כשאדם נמצא בסכנת חיים, צוותים משוכללים של שיתוף פעולה בין אדם למכונה מסוגלים לבצע משימות מסוכנות מבלי לסכן חיי אנשים נוספים".

לכל אורך ההדגמה, דגם הK-MAX וה-Sikorsky הציגו יחד יכולות כיבוי אש ואיתור נעדרים תוך שיתוף פעולה עם דגם ה-Indago וה-Desert Hawk, שסיפק מידע חיוני.

כמו כן, לאורך הניסוי, ה- Indago העביר מידע למפעיל האנושי, שכיוון את ה-K-MAX להביא מים מנהר באזור ולהשתמש בהם במטרה לכבות את השריפה.

ה-Desert Hawk  איתר אדם נעדר, ותוך שיתוף פעולה עם מסוק SARA חילצו את הנעדר. על פי ההודעה לעיתונות של החברה, טכנולוגיה משוכללת בשם Sikorsky MATRIX שהייתה על המסוק אפשרה למפעילים להטיס כלי בסדר גודל כזה במחיר חסכוני כמו של כטב"ם.

"המטרה שלנו לתמוך בהטמעת היכולות האוטונומיות בתעופה כדי לשפר את הבטיחות במשימות אזרחיות וצבאיות. יישום הפיתוחים הללו כתמיכה במשימה הראו בהדגמה את היכולת להוריד מעומס העבודה שמוטל על הטייס ולשפר את היכולות בעת המשימה" אמר מארק מילר, סגן הנשיא להנדסה וטכנולוגיה בחברה-הבת של לוקהיד מרטין, Sikorsky.

אזור ניסויי הכטב"מים של ניו יורק בשדה התעופה הבינ"ל גריפיס, גם הציג התקדמות בתחום ניהול התעבורה של כטב"מים. המרכז נעזר במכ"מים וחיישנים כדי לאפשר ניווט של כל כלי התעופה: "ניהול תעבורת כטב"מים חייב לעמוד בקצב של התפתחות התחום" אמר לורנס ברינקר, סגן מנהל ויועץ כללי באיחוד NUAIR. "ההתקדמות צריכה להיעשות תוך שיתוף פעולה עם סוכנויות ממשלתיות וחברות כמו לוקהיד מרטין. כך, נוכל לסלול את הדרך עבור מנהל התעופה הפדרלי לנהל את התעבורה הזו בבטיחות".