גוגל ופיאט מייצרות ביחד רכבי מיני-ואן

גוגל ופיאט מייצרות ביחד רכבי מיני-ואן

This post is also available in: enEnglish (אנגלית)

גוגל שוברת שיאים חדשים ביוזמת הרכבים האוטונומיים שלה וכעת היא חוברת ליצרנית הרכבים פיאט-קרייזלר על מנת לייצר סדרה של רכבי מיני-ואן ללא נהג.

ענקית הטכנולוגיה מקליפורניה חוברת לפיאט-קרייזלר על מנת להכפיל את צי המכוניות האוטונומיות שלה המיועדות לניסויים ומתכננת להוסיף מאה רכבי מיני-ואן מסוג  Chrysler Pacifica Hybrid, כך דיווח Fortune. במהלך החודשים הקרובים, צפויות שתי החברות לערוך שינויים בכלי הרכב על מנת להתאים אליהם את מערכות הנהיגה האוטונומית של גוגל, הכוללות גם חיישנים ומחשבים.

שיתוף הפעולה הזה מיועד לעזור לשני הצוותים להבין טוב יותר כיצד ניתן ליצור מכונית שנוהגת בעצמה באופן מלא ותוכל לקחת אנשים מנקודה א' לנקודה ב' בלחיצת כפתור בלבד, כך תיארה חברת גוגל את היוזמה.

בעוד שרכבי מיני-ואן אינם בדיוק סקסיים, אנשים רבים, וביניהם משפחות, נוסעים בהם מדי יום ביומו. אלו הם האנשים אשר צפויים להשקיע בטכנולוגיות הבטוחות החדישות ביותר, כך שהצעד הזה הוא רק הגיוני על מנת לענות לצרכים של חתך השוק הבולט הזה.

“ההזדמנות לעבוד לצד מהנדסים של פיאט-קרייזלר תזרז את המאמצים שלנו לפתח מכונית אוטונומית לגמרי אשר תהפוך את הכבישים שלנו לבטוחים יותר ותאפשר ליעדים יום-יומיים להפוך לנגישים יותר עבור אלו שאינם יכולים לנהוג," אמר ראש הפרויקט לנהיגה אוטונומית של גוגל, ג'ון קראפסיק.

כיום יש לגוגל כשבעים כלי רכב אוטונומיים במבחן. בדומה לשאר הרכבים בצי, רכבי המיני-ואן יחלו את המבחנים במסלול הניסויים הסוג של גוגל טרם יצאו אל העולם האמיתי. הצי של גוגל מורכב מרכבי Lexus RX450h והאבטיפוס אשר עיצבה החברה בעצמה. רכבי המיני-ואן בהחלט יוסיף גיוון רצוי (גם אם לא מלהיב במיוחד) להיצע.